Jau maija beigās tiks atklāta Radošās darbības nedēļa “radi!2019”, kas šoreiz veltīta radošo industriju un tūrisma nozaru mijiedarbībai. Bet vēl līdz 10.maijam tiek gaidīti pieteikumi jaunai reģionālā tūrisma attīstības programmai – Radošajām Tūrisma misijām mazpilsētupiedāvājuma uzlabošanai.
Tūrisma tirgum kļūstot aizvien dinamiskākam un daudzveidīgākam, savas pozīcijas iespējams noturēt vienīgi, domājot ārpus tradicionālā. Nereti valda uzskats, ka tam vajag daudz līdzekļu, tāpēc mazās pilsētas nevar konkurēt ar lielajām. Lai kliedētu šo priekšstatu un veicinātu radošo tūrismu reģionos, Radošās darbības nedēļa “radi!2019” sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) īstenos jaunu reģionālā tūrisma attīstības programmu – Radošās Tūrisma misijas. Programmas veidotāji ir pārliecināti, ka ikviena mazpilsēta ar ierobežotu budžetu, bet gudru un mērķtiecīgu rīcību, sadarbojoties ar radošajām industrijām, var padarīt savu pilsētu interesantu citiem un unikālu valsts mērogā.
“Mūsdienu daudzveidīgajā tūrisma piedāvājumā vairs nepietiek ar skaistiem skatiem vai statiskiem objektiem; katram nozares dalībniekam ir jāspēj atrast konkrētā tūrisma maršruta pievienoto vērtību. Cilvēki meklē iespaidus un piedzīvojumus. Vienam tā būs garša vai smarža, citam – emocijas, vēl kādam – intelektuāli vai fiziski izaicinājumi. Tūristi 21. gadsimtā dodas pēc jaunas pieredzes, tāpēc priekšroku dos tiem galamērķiem, kas ir ne vien skaisti, bet arī aizraujoši, seko līdzi laikam un izmanto radošo potenciālu, lai piedāvātu ko jaunu, nebijušu, to, kā nav citiem,” saka Mārtiņš Eņģelis, LIAA Tūrisma departamenta vadošais eksperts un Radošo Tūrisma misiju žūrijas loceklis.
Jūnijā radošo industriju profesionāļu komanda dosies misijās uz piecām konkursa kārtībā izraudzītām mazpilsētām, kurās iedzīvotāju skaits 2018. gadā pēc Centrālā statistikas biroja datiem nepārsniedza 5000 iedzīvotāju. Tur kopā ar pilsētu pārvaldēm, tūrisma informācijas sniedzējiem un arī nevalstiskā sektora pārstāvjiem tiks meklētas metodes, kā pielietot zināšanas un prasmes tūrisma produktu izstrādē, galamērķa mārketingā, tēla veidošanā, notikumu organizācijā, komunikācijas uzlabošanā un citās tūrisma disciplīnās.
Konkursam par iespēju īstenot Radošās Tūrisma misijas savā pilsētā var pieteikties līdz piektdienai, 10. maijam,plkst. 12.00, aizpildot pieteikuma anketu LIAA mājas lapā. Konkursā aicinātas piedalīties pilsētu pārvaldes sadarbībā ar tūrisma informācijas centriem, tūrisma objektiem, vietām un telpām, tūrisma produktu izstrādātājiem, pakalpojumu piedāvātājiem un reģionālajām tūrisma asociācijām.
Konkursa pieteikumus vērtēs un Radošās Tūrisma misijas mazpilsētās vadīs radošo industriju profesionāļu komanda: Latvijas Dizaina centra vadītāja Dita Danosa, dizainers, aģentūras “Associates, Partners & Sons” dibinātājs Edgars Zvirgzdiņš, “Creativity Lab” dibinātāja un partnere Latvijā Signe Adamoviča, stratēģiskais plānotājs un partneris radošajā aģentūrā “Weekend” Edgars Pētersons, arhitekte un urbāniste Evelīna Ozola, kā arī LIAA pārstāvji – Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava un Tūrisma departamenta vadošais eksperts Mārtiņš Eņģelis.
Radošās darbības nedēļa “radi!2019” tiks atklāta 29. maijā Rīgā, Tallinas ielas radošajā kvartālā, kad īpašā pasākumā tiks paziņotas pilsētas – konkursa uzvarētājas.
Radošās darbības nedēļu „radi!2019” rīko nodibinājums “CreativityLab” sadarbībā arLatvijas Republikas Kultūras ministriju, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Dizaina Centru. „radi!2019” jaunumiem iespējams sekot līdzi mājas lapāwww.radilatvija.lv, kā arī sociālajos tīklos:Facebook,TwitterunYouTube.
Laura Giptere