Finansējuma saņēmējs, biedrība „Kurzemes tūrisma asociācija”, 2011.gada 29.novembrī ir noslēgusi līgumu Nr. 1DP/1.5.2.2.2./11/APIA/SIF/175 ar „Sabiedrības integrācijas fonds” par projekta „Jauna un inovatīva pakalpojuma attīstīšanu Kurzemē” īstenošanu, ko līdzfinansē Eiropas Sociālais fonds.
Projekts tika iesniegts apakšaktivitātē „Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana”. Projekta mērķis - attīstīt jaunu inovatīvu publisko tūrisma pakalpojumu - zīmolu "Ražots Kurzemē", ietverot uz informācijas tehnoloģijām balstītu risinājumu izstrādi, tādējādi , sekmējot Kurzemes tūrisma asociācijas darbības kvalitātes pilnveidošanu un aktīvu iesaisti lēmumu pieņemšanas procesā, kas saistīts ar tūrisma politikas veidošanu.
Projekta ietvaros plānots veikt šādas aktivitātes:
Zīmola „Ražots Kurzemē” attīstības stratēģijas izstrāde, kurā tiks iekļauta esošo ražotāju analīze Kurzemes reģionā, ražojošā tūrisma pakalpojuma attīstību ietekmējošo faktoru un vides analīze, pakalpojumu mērķa tirgus analīze u.c. Aktivitātes ietvaros notiks konkurss ražotājiem par zīmola stāsta izveidi.
Pētījums par gastronomisko tūrismu Kurzemē, kurā tiks iekļauta informācija par gastronomiskā tūrisma attīstības vēsturi, Kurzemes īpašajiem ēdieniem, tradīcijām, piedāvātājiem, ražotājiem u.c.
Pieredzes apmaiņas brauciens uz Slovēniju. Brauciena mērķis ir iepazīties ar Slovēnijas nevalstisko organizāciju darbību, ražojumu tūrisma piedāvājumiem, īpaši kulināro mantojumu un tā tūrisma produktiem, kā arī iepazīties ar Slovēnijas pieredzi jaunu tūrisma pakalpojumu veidošanā.
Mājas lapas pilnveide un apmācības nodrošināšana. Aktivitātes ietvaros tiks pilnveidota jaunā pakalpojuma – zīmola „Ražots Kurzemē” mājas lapa. Tajā būs plaša informācija ar bilžu galeriju, aprakstiem, stāstu par zīmolu, video, kā arī jaunums – e-apmācība uzņēmējiem par tūrisma produktu veidošanu, produktu noformējumu un dizainu, kā arī mārketingu.
Zīmola „Ražots Kurzemē” atpazīstamības veicināšana. Aktivitāte tiks īstenota, organizējot informatīvo pasākumu „Kurzemes dienas”, lai prezentētu jaunos pakalpojumus, tūrisma maršrutus un zīmola stāstus. Lai nodrošinātu pilnvērtīgu informācijas nodošanu par izveidoto jauno pakalpojumu ne tikai Latvijā, bet arī ārpus Latvijas, plānots izdot zīmola „Ražots Kurzemē” tūrisma brošūru 4 (četrās) valodās.
Projekta īstenošanai paredzētās kopējās attiecināmās izmaksas ir 20149,58 LVL, no kurām 93% no projekta finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību.
Projektu plānots īstenot no 2012.gada 1.janvāra līdz 2012.gada 31.augustam.
Jana Bergmane,
izpilddirektore
Kurzemes tūrisma asociācija