Rīga. Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic izpilddirektors Martins Gauss Valsts ieņēmumu dienestā iesniedzis valsts amatpersonas deklarāciju.
Martins Gauss deklarācijā norādījis vienu privātmāju Vācijā un vienu – Austrijā, kā arī kapitāldaļas uzņēmumos Magau GmbH un AirBerlin Plc&Co Luftverhs attiecīgi 25000 EUR un 250 EUR vērtībā. Martina Gausa īpašumā ir arī reģistrēti transportlīdzekļi – 2010.gada izlaiduma automašīna BMW un 2009.gada izlaiduma kvadracikls Canam. Deklarācijā norādīti arī naudas uzkrājumi 1000 EUR skaidrā naudā un 15 800 EUR Vācijas, Austrijas un Ungārijas bankās. Tāpat arī deklarācijā uzrādīti Mārtina Gausa trīs bērni, brālis, māsa un vecāki.
Martins Gauss darbu airBaltic uzsāka 1.novembrī. M.Gauss ir profesionālis ar gandrīz 20 gadu pieredzi aviācijas nozarē. No 2009.gada aprīļa līdz 2011.gada maijam Martins Gauss bija izpilddirektors Ungārijas aviosabiedrībā Malev, kas ir pārvadātājs ar 22 lidaparātiem un 2010.gadā ir pārvadājis vairāk nekā trīs miljonus pasažieru. Strādājot Malev, viņš mainīja flotes sastāvu, proti, piecu dažādu lidaparātu tipu vietā atstājot divus, un ieviesa jaunas struktūras. Martins Gauss sāka karjeru aviācijā 1992.gadā kā Boeing 737 lidaparātu pilots British Airways meitasuzņēmumā Deutsche BA; 1995.gadā viņš jau strādāja aviosabiedrības vadības līmenī. Viņš bija lidojumu operatīvās vadības atbalsta departamenta vadītājs, līdz kļuva par virszemes operatīvās vadības departamenta vadītāju. 2002.gadā viņš tika iecelts par lidojumu operatīvās vadības direktoru, šajā amatā būdams atbildīgs par visu lidojumu apkalpes locekļiem un visu operatīvās vadības departamentu. 2003.gadā British Airways pārdeva Deutsche BA uzņēmējam Hansam Rūdolfam Vērlam (Hans Rudolf Woehrl) piederošajai Intro Group. Nākamajā gadā Martins Gauss kļuva par vienu no Deutsche BA (dba) rīkotājdirektoriem, viņa atbildībā bija aviosabiedrības darbības atkārtota aktivizēšana, turklāt viņa īpašumā nonāca 10% akciju. Martina Gausa vadībā uzņēmums kļuva ienesīgs. 2006.gadā uzņēmums dba tika pārdots AirBerlin, un Martins Gauss saglabāja rīkotājdirektora amatu vienu gadu, lai integrētu dba aviosabiedrībā AirBerlin. Pēc šīs integrācijas pabeigšanas Martins Gauss pārtrauca darbu šajā uzņēmumā pēc 15 tajā nostrādātiem gadiem. Pēdējā gadā dba veica aptuveni 60 000 reisu un pārvadāja ap 4,5 miljonus pasažieru. Kopā dba flotē bija 28 lidaparāti. 2007.gada oktobrī Martins Gauss pievienojās Cirrus Group un kļuva par Cirrus Airlines izilddirektoru un Cirrus Group rīkotājdirektoru. Šajos amatos viņš vadīja centralizācijas procesu, pārceļot galveno mītni uz Minheni. Šo projektu viņš pabeidza 2008.gada jūnijā un pēc tam strādāja savā uzņēmumā kā aviācijas nozares konsultants. Martins Gauss lido ar Boeing 737 kā kapteinis un ir nolidojis vairāk nekā 8000 stundas ar Boeing 737 lidaparātiem.
airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 60 galamērķiem. Neatkarīgi no izlidošanas vietas airBaltic piedāvā ērtus savienojumus no sava Ziemeļu tranzītmezgla Rīgā uz galamērķiem aviokompānijas maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, NVS un Tuvajos Austrumos.
Jānis Vanags,
Korporatīvo komunikāciju viceprezidents
A/S Air Baltic Corporation
Starptautiskā lidosta Rīga