Parakstīties uz jaunumiem
19 BAR VEIKALS
Pasākumi

Ziņas

Krievu tūristi pērk zeltu, apģērbus un mēbeles

2011-09-06

Saskaņā ar uzņēmuma Global Blue Latvija informāciju, šogad „Jaunā Viļņa” laikā par 276% pieaudzis apgrozījums pirkumiem, kurus veikuši tūristi tirdzniecības kompleksā Spice, izmantojot tax free pakalpojumu*. Kopumā šī gada pirmajos 8 mēnešos tūristu pirkumi palielinājušies par 186%, bet vidējais tax free pirkums sasniedzis 130 latu apmēru.

Visvairāk Spicē iepirkušies tūristi no Krievijas, viņiem seko Baltkrievijas, Ukrainas, Uzbekijas un Norvēģijas pircēji.

Saskaņā ar uzņēmuma Global Blue Latvija un nomnieku sniegto informāciju pircēji no Krievijas un NVS valstīm tirdzniecības centrā Spice iegādājas galvenokārt juvelierizstrādājumus, zeltu, apģērbu un apavus, savukārt tirdzniecības centrā Spice Home daudzi ārvalstu viesi šogad ir iegādājušies elektroniku, kā arī mēbeles un interjera preces.

Iveta Lāce, tirdzniecības kompleksa Spice direktore: „Spice, pateicoties tās atrašanās vietai – pa ceļam uz Jūrmalu un lidostu - , ir pievilcīgs pieturas punkts daudziem ārvalstu tūristiem, īpaši no tuvākajām kaimiņu zemēm, kuriem te ir iegādāti īpašumi. Viņus piesaista tirdzniecības centra imidžs, pazīstamie zīmoli un pievilcīgās cenas.

Lai uzrunāto šo maksātspējīgo publiku no Krievijas un NVS valstīm, esam organizējuši arī mērķtiecīgas mārketinga kampaņas, kā arī dažādus publiskus pasākumus. Piemēram, šogad plašu publicitāti izpelnījās „Jaunā Viļņa” laikā notikusī Olgas Krutajas smaržu OKKI prezentācija, kas Spicē pulcēja visas Krievijas lielākās zvaigznes, tostarp Allu Pugačovu, Maksimu Galkinu, Laimu Vaikuli un citus. Šogad „Jaunā Viļņa” laikā krietni augusi daudzu Spices veikalu pircēju plūsma un apgrozījums. Piemēram, jūlijā t/c Spice apgrozījums pieaudzis par 10%, salīdzinot ar pērnā gada jūliju, un sasniedzis 5,98 miljonus latu, savukārt t/c Spice Home apgrozījums pieaudzis par 81% un sasniedzis 1,39 miljoni latu.”

Vineta Kalmane, Global Blue Latvija vadītāja: „Ar katru gadu konkursa „Jaunais Vilnis” pozitīvā ietekme uz tirdzniecību ir jūtama arvien vairāk. Cilvēki, kas ieradušies no NVS valstīm, veic ļoti daudz pirkumu, jo festivāla laiks sakrīt arī ar vasaras izpārdošanas laiku, kas vēl vairāk mudina iegriezties Rīgas veikalos. 2011.gada augustā mēs esam atgriezuši nodokli par pirkumiem, kas tika veikti teju 1 miljona latu vērtībā. Arī Spicē šis mēnesi ir bijis ļoti veiksmīgs, jo pirkumu skaita pieaugums ir teju par 300%.

Kopumā šogad tūristi no janvāra līdz augustam, izmantojot Tax Free Shopping pakalpojumu, ir iepirkušies par 3,7 miljoniem latu. 47% no visiem tax free pirkumiem tika veikti tieši tirdzniecības centros. Savukārt nākamais aktīvais iepirkšanās periods paredzams pirmajā janvāra nedēļā, kad Krievijas tūristi dosies uz Latviju, lai pavadītu Ziemassvētku brīvdienas.”

Spices nomnieki par ārvalstu tūristu pirkumiem
Anita Streiča, SIA Streiča īpašniece (juvelierizstrādājumu veikals Tronis): „Pircēji no Austrumeiropas ir iecienījuši zīmolu juvelierizstrādājumus, kas pie mums ir krietni lētāki. Krievijā luksusa precēm ir liels nodoklis, tāpēc, iepērkoties pie mums, var ietaupīt līdz pat 30%. Lielākā daļa tūristu ir no Krievijas un Baltkrievijas, kas vidēji par vienu pirkumu iztērē 500 latus.”

Viktorija Arjupina-Jahjajeva, SIA Tavex biznesa attīstības vadītāja: „Jūlijā un augusta sākumā par 30% palielinājās mūsu apgrozījums un klientu daudzums. Tas izskaidrojams ar tūristu pieplūdumu no Krievijas un NVS valstīm, kas Latvijā viesojās „Jaunā Viļņa” laikā. Tūristi no Krievijas pie mums iegādājās investīciju zeltu, pieauga arī valūtas maiņas apgrozījums.”

Anna Levensone, SIA AB Modeks īpašniece (veikali Marella, Biba, Jones, Nicowa): „Šogad ir jūtams tūristu pieaugums mūsu veikalos. Pircēji no Krievijas un NVS valstīm ir iecienījuši vairākus mūsu veikalos tirgoto apģērbu zīmolus, kas ir pazīstami arī Austrumeiropā. Pie mums iepērkas pircēji no Krievijas, Kazahstānas un Ukrainas, kas šurp brauc regulāri. Būtiski tūristu plūsma palielinās ap „Jaunā Viļņa” laiku.”

Juris Griķis, SIA Marks M īpašnieks (veikals Nakts mēbeles): „Lielākoties tūristu vidū ir pircēji no Krievijas, kas ir pārsteigti par augsto kvalitāti un salīdzinoši zemo cenu, jo šādas mēbeles Krievijā maksā 2-3 reizes dārgāk. Pie mums iepērkas tie, kas iegādājušies īpašumus Latvijā un te ierodas vasaras sezonā. Viņi uzskata, ka, ja ir atbraukuši uz Latviju, tad arī jāiegādājas kvalitatīva, te, uz vietas, ražota prece. Pircēji no Krievijas iecienījuši arī īpaši dārgas mēbeles, piemēram, populāra prece ir gulta, kurā iestrādāts zelts un kuras cena pārsniedz 2000 latus.”

Arī šī gada 7 mēnešos ir vērojama pozitīva apgrozījuma un pircēju plūsmas pieauguma tendence. T/c Spice apgrozījums pieauga par 4% un sasniedza 35,63 miljonus latu, savukārt t/c Spice Home apgrozījums šajā laika periodā pieauga par 54% un sasniedza 7,52 miljonus latu. T/c Spice pirmajos 7 mēnešos apmeklējuši par 2% vairāk pircēju nekā pērn jeb 4,33 miljoni, bet t/c Spice Home apmeklēja 823 tūkstoši pircēju, kas ir par 44% vairāk nekā pērn šajā laikā.

Global Blue ir uzņēmums, kas nodrošina pievienotās vērtības nodokļa atmaksas pakalpojumu ceļotājiem 38 valstīs. Pasaulē šis pakalpojums pazīstams ar logo Tax Free Shopping. Tax Free Shopping sistēmā ir iesaistījušies vairāk kā 270 000 veikalu visā pasaulē. Rīgā Tax Free Shopping pakalpojumu izmanto vairāk kā 1200 veikalu. 

*Informācija, kas apkopota par pirkumiem no Global Blue Latvija saņemtajiem tax free čekiem par jūliju un augustu.


Inese Mauriņa,
Sabiedrisko attiecību aģentūra Prospero

Pēdējās ziņas

2011-09-06 Sarkandaugavā notiks pasākums „Labie kaimiņi”
2011-09-06 Mājlietu labdarības dienās savāktas vairākas tonnas ziedojumu
2011-09-05 21.Latvijas riteņbraucēju Vienības brauciens pulcējis teju 4500 dalībniekus
2011-09-05 Dzejas dienas Jūrmalā – Raiņa un Aspazijas pilsētā
2011-09-05 Latvijā beidzot izstrādātas vadlīnijas piekrastes apbūvei
2011-09-05 TLMS „Sigulda” šoruden atzīmēs 50 gadu jubileju
2011-09-05 Skriešanas pusmaratona laikā 11. septembrī Jūrmalā būs satiksmes ierobežojumi
2011-09-05 “Labākais no Eiropas” ar Čehu aviokompāniju
2011-09-02 Restorānā „Andalūzijas suns” – Vladimira Husnutdinova foto izstādes atklāšana

uz augšu   uz augšu

HoReCa nozares ziņas un raksti

Booking.com
Kurp doties pa Latviju Pasākumi Angliski Latviski Krieviski