Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja šodien akceptēja lēmumu par valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanu tūrisma jomā.
Atbilstoši likumiem, tūrisma veicināšana ir viena no pašvaldības funkcijām. Ņemot vērā to, ka 2009.gada 20.oktobrī tika dibināts nodibinājums „Rīgas Tūrisma attīstības birojs”, kura mērķis ir tūrisma attīstīšana Rīgā un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšana, un izvērtējot biroja sekmīgi veiktos uzdevumus, komitejas deputāti pieņēma lēmumu uz pieciem gadiem slēgt līgumu ar „Rīgas Tūrisma attīstības biroju” (RTAB). Ar šo lēmumu Rīgas pilsētas pašvaldība deleģē nodibinājumam uzdevumu veicināt tūrisma attīstību Rīgā, izveidot daudzveidīgu un konkurētspējīgu tūrisma produktu, kas palielinātu tūristu skaitu, to uzturēšanās ilgumu Rīgā.
„Rīgas Tūrisma attīstības biroja” līdzšinējā darbība ir sekmējusi tūrisma attīstību pilsētā. 2010.gada laikā izveidots Rīgas tūrisma zīmols „LIVE RīGA”, realizētas divas apjomīgas reklāmas kampaņas astoņās valstīs. 2010.gadā darbību sācis portāls www.LiveRiga.com ar vairāk nekā 3000 satura vienībām četrās valodās un integrētu viesnīcu on-line rezervācijas sistēmu. Kopš 2010.gada RTAB jau piesaistījis vairāk nekā 100 partnerus no kultūras, tūrisma un viesmīlības nozares un noslēdzis sadarbības līgumus ar Tūrisma attīstības valsts aģentūru, Kultūras ministriju, Siguldas un Jūrmalas pilsētas domēm, Starptautisko lidostu „Rīga”, Rīgas Starptautisko autoostu, kā arī ir izveidojusies aktīva sadarbība ar Latvijas Viesnīcu un restorānu asociāciju un Latvijas Tūrisma aģentu asociāciju.
RTAB darbības gadā veiktās aktivitātes pierāda, ka nodibinājums veiksmīgi un mērķtiecīgi pilda izvirzītos uzdevumus, veicinot Rīgas kā tūrisma galamērķa atpazīstamību un palielinot tūrisma apgrozījumu. Pēdējā veiktā tūrisma nozares uzņēmumu aptauja liecina, ka 2011.gada maijā Rīgas viesnīcu vidējais noslogojums salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn ir palielinājies par 22% - 2010.gada maijā vidējais noslogojums bija 53,81%, savukārt 2011.gada maijā – 65,67%. Par 47% palielinājies Latvijas pārstāvniecībās ārvalstīs pieņemto vīzu pieteikumu skaits. Rīgas Pasažieru termināla informācija liecina, ka 2011.gada maijā jūras satiksmi nokļūšanai Rīgā izmantojuši 37 471 pasažieris, kas ir par 44% vairāk nekā šajā periodā 2010.gadā. Savukārt saskaņā ar starptautiskās lidostas „Rīga” sniegtajiem datiem šā gada maijā lidostā apkalpoti 478 423 pasažieri. Tas ir par gandrīz 17% pasažieru vairāk nekā šajā laika posmā pērn.
Nākamajos gados tiks turpinātas uzsāktās reklāmas kampaņas un apgūti arvien efektīvāki Rīgas atpazīstamības veidošanas paņēmieni un tirgi.
A. Lūse,
Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa