Parakstīties uz jaunumiem
19 BAR VEIKALS

Ziņas

Eiropas Zaļā galvaspilsēta 2011 (European Green Capital 2011) Ideju vilciens no Hamburgas dodas Eiropas tūrē

2011-06-07

7. jūnijā atklās interaktīvu izstādi par Eiropas pilsētu ilgtspējīgu attīstību.

Sākot ar šodienu, Rīgas pilsētas iedzīvotāji četras dienas varēs ieskatīties nākotnē: Ideju vilciens (“Train of Ideas”) pieturēs Rīgā, Centrālajā dzelzceļa stacijā, 1 A peronā, četrās valodās iepazīstinot ar nākotnes pilsētu vīzijām. Īpašā, interaktīvā izstāde būs apskatāma bez maksas no š.g. 7. līdz 10. jūnijam. Ieeja 7. jūnijā no pl. 13:00 – 19:00, 8. - 10. jūnijā no pl; 10:00 – 19:00. Ieeja izstādē ir bez maksas. Kopumā “Train of Ideas” ceļojuma laikā no aprīļa līdz oktobrim būs apmeklējis 18 Eiropas metropoles.

Hanzas pilsēta Hamburga piedāvā savas idejas, nogādājot tās pa sliežu ceļu, ar nolūku mācīties no citām Eiropas pilsētām un veicināt starpkultūru dialogu lielu cilvēku masu vidū. Ar “Train of Ideas" palīdzību Hanzas pilsēta kļūs par Eiropas Zaļo galvaspilsētu „uz riteņiem”.

2011. gadā otra lielākā Vācijas pilsēta iegūst “European Green Capital” titulu. Uz šo godu pretendēja 34 pilsētas no 17 Eiropas valstīm. Saskaņā ar Eiropas Komisijas. mūsdienu vides standartu un ambiciozajiem mērķiem, piemēram, klimata aizsardzībā, Hamburga ir izpelnījusies šo titulu. Hamburgas vides aizsardzība kombinācijā ar ekonomikas attīstību ir īpaši nozīmīga Eiropas Savienības žūrijas skatījumā.

Ar „Train of Ideas” ikvienam saprotamā veidā ir iespēja aplūkot dzīvē „European Green Capital 2011” tēmu izklāstu: sešos bagātīgi aprīkotos dzelzceļa vagonos atklāta pasaules pieredze, kas aicina interesentu apskatīt, eksperimentēt un iesaistīties. Multimediju izstāde parāda izaicinājumus 21. gadsimta pilsētām un nozīmīgākos vides risinājumus Eiropai. Kopumā tiks prezentēti ap 100 ilgtspējīgi projekti no Hamburgas un citām Eiropas pilsētām.

Izstāde aptver tādas dzīves sfēras kā ilgtspējīgu mobilitāti, atjaunojamos energoresursus, dabas resursu taupīšanu, dabas un apdraudēto sugu aizsardzību, kā arī klimata izmaiņas. Apmeklētājs var doties virtuālā ceļojumā ar velosipēdu pa Eiropas lielāko pilsētas attīstības projektu – HafenCity Hamburgā. Jaunajā paraugrajonā tiek uzstādīti jauni Eiropas standarti - parādīts ilgtspējīgs piemērs integrētai dzīvošanai un strādāšanai uz ūdens .

Izstādes apmeklētāji var paust savu viedokli, par to, ko pilsēta varētu piedāvāt viņu dzīves kvalitātes uzlabošanai. Dienu pēc dienas nākotnes pilsēta pilnveidosies un augs, iedvesmojoties no cilvēku idejām un izstādes apmeklētāju vīzijām.

Tāpat izstādes mērķis ir arī parādīt apmeklētājiem cilvēku ietekmi uz vidi un viņu darbības sekas. Apmeklētāji var atrast sev interesējošus faktus par pilsētu attīstību, piemēram, apdzīvotības rādītājiem vai platības izmantošanu, kas parāda dabu kā nevienam nepiederošas bagātības nozīmīguma izteiksmes līdzekli. Cita izstādes daļa ir veltīta dabas bojāejai: piemēram, apmeklētāji varēs salīdzināt dažu lielāko Eiropas upju ūdens paraugus un noteikt to piesārņojuma avotus. Pārējās divās izstādes daļās izstāde atgriežas pie globālās perpektīvas: tēmas aptver novēlotu enerģijas politiku un klimata izmaiņu sekas.

Hamburga īsteno šo projektu ar „European Green Capital 2011” galveno partneru „Deutsche Bahn” (DB) un „Siemens” atbalstu, kā arī pateicoties sponsoram „Panasonic”.

Turklāt Siemens piedāvā energoefektīvu lokomotīvi, kurā ir uzstādīta īpaša enerģijas taupīšanas sistēma “Smart Grid”, kas nodrošina vagonus ar energoefektīvu apgaismošanas sistēmu. Siemens ir kompānija, kuras mēŗķi ir tādi paši kā Eiropas zaļajai pilsētai, proti, pasargāt vidi, ieviešot inovatīvas tehnoloģijas ikdienas dzīvē. Tikai mazāk kā vienā trešdaļā gadījumu tiek izmantotas ilgtspējīgas tehnoloģijas, kas taupa enerģiju, tādēļ šo nozari nākotnē vajadzētu attīstīt. Oficiālais „Eiropean Green Capital 2011” mobilitātes un loģistikas partneris DB nodrošina visus loģistikas pasākumus, kuri saistīti ar pārvietojamo izstādi. Ar kompānijas piedāvātajām videi draudzīgajām ceļošanas iespējām tā pierāda, ka tehnoloģiskā augšupeja un klimata saudzēšana tomēr ir divas savsarpēji savienojamas lietas. DB sev ir nosprauduši ambiciozus mērķus, t.i., līdz 2020. gadam samazināt visa veida transporta CO2 izmešu daudzumu par 20%, salīdzinot ar 2006. gadu. Sponsors „Panasonic” nodrošina izstādei paredzētos ekrānus. Arī Panasonic ir izvirzījis mērķilīdz kompānjas 100 gadu dzimšanas dienai 2018. gadākļūt par elektronikas industrijas pasaules līderi zaļo inovāciju jomā.

Braucošā izstāde ceļos pa Eiropas pilsētām līdz 2011. gada 20. oktobrim. Tuvāka informācija par vilcienu, tā pieturām Eiropā un izstādi "Visions for Future Cities" ir atrodama mājaslapā: www.train-of-ideas.net.

Maija Trikule,
„Prospero” sabiedrisko attiecību aģentūra

Pēdējās ziņas

2011-06-07 Pirmo reizi Latvijā – starptautiskā Barbiju izstāde
2011-06-07 Jūrmalas pašvaldība organizē mācību seminārus
2011-06-07 Vasarsvētki Turaidas muižā
2011-06-07 Daugavpilī durvis ver otrais „Čili Pica” restorāns
2011-06-07 12. jūnijā ar Kurzemes dienu turpinās „Novadu dienas Rīgā”
2011-06-03 Alūksnes tūrisma informācijas centrs maina atrašanās vietu
2011-06-03 TURPINĀSIM JUBILĀRA IMANTA KALNIŅA GODINĀŠANU!
2011-06-03 Jūrmala 2012. gadā organizēs Eiropas kūrortu asociācijas 17. kongresu
2011-06-03 Majoru un Jaunķemeru pludmalē atkal plīvos Zilais karogs

uz augšu   uz augšu

HoReCa nozares ziņas un raksti

Booking.com
Kurp doties pa Latviju Pasākumi Angliski Latviski Krieviski