Kuldīgas Tūrisma attīstības centrs (Kuldīgas TAC) Balttour tūrisma izstādē Rīgā, 11.02.-13.02. prezentēs jauno inovatīvo tūrisma brošūru un aicinās visus aktīvās atpūtas entuziastus pieteikties testa braucieniem un pārbaudīt jauno inovatīvo FRNW- krustpunktu velosistēmu, kuru pirmoreiz Austrumeiropā un Baltijas valstīs šogad atklās Kuldīgā, 21.maijā Velodienas laikā.
Jau iepriekš zināms, ka Kuldīga citu pilsētu starpā vienmēr izcēlusies ar inovācijām un to pielietošanu tūrisma attīstībā. Jau 2005.gadā kuldīdznieki sadarbībā ar Overaiselas GPS ekspertiem pilotprojekta rezultātā demonstrēja toreiz jaunās plaukstdatoru iespējas, saistībā ar GPS. Tagad šo programmu var pielietot jau jebkurš, kam ir mobilais telefons ar iebūvētu GPS.
Kuldīga bija arī viena no retajām pilsētām Latvijā, kur 2010.gadā notika slēpņotāju (Geocaching) saiets-sacīkstes ar nosaukumu „Operācija „Pils dārzs””. Pasākumam par godu tika laista klajā jauna unikālā slēpņotāju monēta ar Kuldīgas simboliku.
Šo gadu kuldīdznieki veltīs inovācijām velotūrisma attīstībai, kas ar projekta palīdzību paredz pirmoreiz Austrumeiropā un Baltijas valstīs ieviest inovatīvo holandiešu FRNW jeb krustpunktu velosistēmu, kuru Kuldīgas TAC dos pārbaudīt dalībniekiem Velodienas pasākumā 21. maijā, kas šobrīd kļuvis par lielāko nekomerciālo velotūristu pasākumu Latvijā, pērn pulcējot kopā gandrīz 2000 dalībniekus no Latvijas un ārzemēm.
Šogad pirmoreiz Latvijas tūrisma vēsturē kuldīdznieki ir radījuši jaunu tūrisma brošūru, kur katram tūristu apskates objektam un lielākajām naktsmītnēm brošūrā klāt ir pievienotas GPS (Global Positioning System) koordinātes.
Kuldīgas TAC ilggadējie pētījumi pierāda, ka ārzemju tūristiem visgrūtāk atrast naktsmītnes un tūristu piesaistes lauku apvidos Latvijas lielo attālumu dēļ un zīmju infrastruktūras nepietiekamības dēļ. Savukārt gandrīz katram otrajam Kuldīgas viesim automašīnā ir GPS uztvērējierīce (jeb tas ir iemontēts telefonā). Bieži tūristi ienākot Kuldīgas TAC tieši to arī konkrēti prasa,- GPS koordinātes konkrētiem objektiem vai naktsmītnēm. Tagad tās būs ievietotas tūrisma brošūrā un pēc izstādes Balttour’2011, arī Kuldīgas tūrisma mājaslapā www.visit.kuldiga.lv . Kuldīgas TAC bija viens no pirmajiem tūrisma centriem Latvijā, kas izveidoja savu tūrisma mājas lapu, aktīvu Twitter un Youtube kontu, pozicionējot Kuldīgu viesiem.
Bez GPS koordinātēm Kuldīgas jaunā tūrisma brošūra ir ieguvusi jaunu dizainu. Profesionāli dizaineri brošūrai kā dominanti ir devuši 2011. gada modes krāsu: Pantone 18-2120, Honey-suckle, kuru aktīvi jau pielieto tūristu piesaistei Nīderlandē un citur Eiropā. Tāpat brošūru spodrinās jaunā Kuldīgas devīze: Kuldīga – pilsēta ar dvēseli.
MBA Artis Gustovskis,
KULDIGA TOURISM
DEVELOPMENT CENTRE