Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) pērn organizējis vizītes 311 žurnālistiem no 22 valstīm.
“Rīgas tūrisma zīmola LIVE RĪGA atraktivitāte un spēcīgais tūrisma piedāvājuma pieteikums starptautiskajā vidē ir piesaistījis ārvalstu mediju interesi. 2010.gadā mēs mērķtiecīgi strādājām, lai sadarbībā ar partneriem prezentētu Rīgas daudzveidību un ar mediju starpniecību popularizētu to miljoniem lasītāju un skatītāju. Mediju pārstāvju uzņemšana Rīgā nebūtu iespējama bez aktīvas airBaltic, Tallink, Rīgas viesnīcu un gidu līdzdalības. Lai arī daļa no 2010.gadā paveiktā – publikācijas, reportāžas un TV sižeti - vēl ir ceļā pie saviem lasītājiem un skatītājiem, mēs turpināsim attīstīt šo virzienu. Mūsu mērķis ir, lai Rīgas tūrisma piedāvājums izskanētu arvien biežāk un daudzās valstīs kļūtu par regulāru mediju dienaskārtības sastāvdaļu,“ uzskata RTAB direktors Gastons Neimanis.
Galvenās mediju vizīšu tēmas bija Ziemassvētku egles piecsimtgade, Rīgas kultūras un arhitektūras bagātības, piedāvājums gardēžiem, ģimenēm ar bērniem, iepirkšanās, romantiskā Rīga, ebreji Rīgā, kā arī pasākumi – Nordea Rīga maratons, festivāls Go Blonde, Operas festivāls, Rīgas svētki un Staro Rīga.
Žurnālisti lielākoties pārstāvēja Krieviju (25%), Vāciju (15%), Zviedriju (15%) un Somiju (7%). RTAB Rīgā uzņēma arī pārstāvjus no Baltkrievijas, Ukrainas, Kazahstānas, Uzbekistānas, Gruzijas, Dānijas, Igaunijas, Lietuvas, Šveices, Austrijas, Francijas, Itālijas, Lielbritānijas, Izraēlas, Kanādas, ASV, Ķīnas un Taizemes.
Mediju vizītēs piedalījās pārstāvji arī no tādiem pasaulē pazīstamiem medijiem kā Financial Times, Bloomberg, Elle, GQ, Saveur un OK!. Televīzijas sižetus veidoja Baltkrievijas, Vācijas, Igaunijas, Ķīnas, Gruzijas, Kazahstānas, Izraēlas, Zviedrijas un Ukrainas televīziju pārstāvji.
Papildu žurnālistu vizītēm RTAB pārstāvji telefoniski un e-pastu veidā sniedza atbildes uz žurnālistu jautājumiem. Pārsvarā tika lūgts ieteikt apskates objektus, restorānus, viesnīcas, pasākumus, noorganizēt tikšanās ar tūrisma nozares pārstāvjiem.
Guna Caune,
RTAB sabiedrisko attiecību projektu vadītāja