Rīgas lidosta, kas projektēta 2.5 miljoniem pasažieru, nespēs pienācīgi apkalpot 5.5 miljonus pasažieru pretēji Rīgas lidostas vadības apgalvojumiem. airBaltic mudina Rīgas lidostu uzlabot pasažieru apkalpošanas kvalitāti un darīt visu iespējamo, lai pēc iespējas ātrāk varētu sākties jauna termināļa būvniecība.
Jau Lieldienu periodā pasažieru skaits lidostā sasniegs kritisku augstu robežu. Pasažieriem jārēķinās ar laicīgu ierašanos lidostā, gaidīšanu uz reģistrēšanos lidojumiem, rindām pie drošības pārbaudēm, tualetēm, kā arī bagāžas konveijeriem. Turklāt D terminālī (t.s. „nešengenas” zonā) valdīs liela saspiestība, vairākiem simtiem pasažieru vienlaikus gaidot uz izlidošanu.
Bertolts Fliks: „Rīgas lidosta strauji pietuvojusies Āfrikas līmenim. Savukārt nešengenas zonā no Krievijas un NVS valstīm ielidojošie pasažieri, kam Rīga asociējas ar šprotēm, paši jūtas saspiesti kā šprotes bundžā. Diez vai par jauno Latvijas lozungu „Best Enjoyed Slowly” priecājas pasažieri, kas Rīgas lidostā ilgstoši rindā gaida uz tualeti.”
airBaltic ir paziņojusi par provizorisko 2009.gada peļņu 14 miljonu latu (20 miljonu eiro) apmērā un pērn sasniegusi pasažieru pieaugumu par 6% – līdz 2,75 miljoniem pasažieru. airBaltic bāzē Rīgā pērn pasažieru skaits pieauga par vairāk nekā 30%. Šā gada februārī airBaltic pasažieru skaits Rīgā palielinājās par 33%, savukārt janvārī – par 20%.