Jau iepriekš ziņots, ka no 12.-14. februārim Tallinas izstāžu hallē norisinājās lielākā Igaunijas tūrisma izstāde TOUREST’2010, kuras laikā Kuldīgas tūrisma attīstības centrs kopā ar BA„Turība” un viesnīcu tīklu Kolonna Hotels Group veica Igaunijas tūristu segmentēšanas pētījumu.
Šogad Tourest izstāde, ņemot vērā dižķibeles apstākļus, pārsteidza Latvijas tūrisma profesionāļus ar acīmredzami lielu apmeklētāju skaitu. Šodien saņemot oficiālos Tourest statistikas datus, noskaidrojās, ka Igaunijas tūrisma izstādē piedalījušās 408 dalīborganizācijas no 25 valstīm un trīs dienu laikā izstādi apmeklējuši 23 734 cilvēki, tādā veidā kļūstot par līdz šim visapmeklētāko tūrisma izstādi Baltijas valstīs! Balttour izstādi Rīgā šī gada februāra sākumā apmeklēja 17042 apmeklētāji. Pēc Tourest datiem jau 2009.gadā šeit piedalījās 343 dalībnieki no 26 valstīm un izstādi kopumā trīs dienās apmeklējuši 23 684 apmeklētāju.
Igaunijas izstāde Tourest bija izvietota divās lielās hallēs, no kurām viena halle tika atzīta par izstādes oficiālo favorītu ar nosaukumu „Brīvdienas Igaunijā’2010”. Šo halli veidoja Igaunijas tūrisma padome kopā ar Igaunijas reģioniem un novadiem, piedāvājot jaunākās Igaunijas lauku tūrisma iespējas, kā arī igauņu vietējos ražojumus un ekoloģiskas pārtikas produktus.
Izstādes Tourest laikā, Latvijas stendā, tika veikts pētījums, aptaujājot Igaunijas tūrisma profesionāļus un izstādes apmeklētājus par Kurzemes pilsētu atpazīstamību Igaunijā. Pētījums palīdzēs precizāk noteikt katra segmenta pārdošanas kanālus un mārketinga metodes, kādā veidā efektīvāk virzīt Kurzemes tūrisma produktu konkrētā tirgū. Pētījuma rezultāti šobrīd tiek apstrādāti un ar tiem plašāk publika tiks iepazīstināta Kurzemes tūrisma konferencē, aprīlī, u.c. Liels bija pētījuma autoru pārsteigums, ka daudz igauņu jau viesojušies Kuldīgā, Ventspilī un Liepājā un skaidri definē atpazīstamākos objektus,- Ventas rumbas ūdenskritumu, Kuldīgas vecpilsētu, Ventspils bērnu pilsētiņu un Liepājas karostu. Viens no pētījuma dalībniekiem ieguva Kolonna Hotels Group balvu- „Romantiska nedēļas nogale Kuldīgā”.
Neraugoties uz lielo apmeklētāju skaitu izstādē, rezumējot izņemtos informatīvos materiālus, var secināt, ka apmeklētāji bijuši daudz, bet materiālus ņēmuši mazāk nekā citus gadus. Aptaujājot igauņus, viņi atzīst, ka arvien vairāk lieto internetu un izstādē interesējas tikai par jaunāku informāciju par pasākumiem Latvijā, akcijām viesnīcām un lētākiem ceļojumu piedāvājumiem. Rīkotāji arī atzīmēja, ka, iespējams, lielo apmeklētāju skaitu piesaistījuši arī Igaunijas tūroperatoru veiksmīgi reklamētie īpašie piedāvājumi, kas pirms izstādes ir izvietoti vietējos medijos par atlaižu cenām kompleksiem piedāvājumiem, kas būs pieejami attiecīgās firmas stendā Tourest izstādes dienās.
Kuldīgas tūrisma attīstības centrs kopā ar BA „Turība” un „Kolonna Hotels Group” veiks profesionālu tūristu pētījumu arī izstādē „Vivatur”2010”, Viļņā.