Rīga, 30. aprīlis. VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” ir izstrādājusi un Satiksmes ministrijā iesniegusi grozījumu projektu Ministru kabineta (MK) noteikumos, kas paredz skaidrāku pakalpojumu saturu, samazinātas pakalpojumu maksas, izmaiņas apjoma atlaižu sistēmā un skaidrāku norēķinu kārtību lidsabiedrībām. Šis projekts sagatavots, ievērojot jaunās Eiropas Savienības (ES) lidostu nodevu direktīvas nostādnes.
VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga” darbu pie jaunas tarifu politikas sāka jau 2008.gadā, kad kļuva zināmas jaunās ES direktīvas vadlīnijas. Saskaņā ar ES direktīvu, dalībvalstīm ir jāsaskaņo vietējie tarifu politikas noteikumi.
Starptautiskā lidosta „Rīga”, strādājot pie jaunās tarifu politikas, par prioritāru virzienu noteica lidsabiedrību, reisu un pasažieru skaita pieaugumu un uz attīstību vērstu konkurenci laikā, kad pasaules aviācijas nozare piedzīvo būtisku lejupslīdi.
„Sagatavotais tarifu projekts ir jauns, mūsdienīgs instruments lai esošajos apstākļos sekmētu gan aviācijas nozares, gan starptautiskās lidostas „Rīga” attīstību – stabilu izaugsmi, sabiedrības interesēs balstītas konkurences principu ievērošanu un pakalpojumu daudzveidību. Vēl spēkā esošie MK noteikumi bija lielisks veids, kas ļāva sasniegt īsā laika periodā strauju pasažieru skaita pieaugumu, padarot lidojumus ērti pieejamus plašai Latvijas sabiedrībai. Taču ir pienācis laiks jaunu principu ieviešanai.” uzsver VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” valdes loceklis Jānis Baļķens.
Sagatavotais MK noteikumu projekts izpilda satiksmes ministra doto uzdevumu, kā arī rada labvēlīgu ietekmi ekonomikas augšupejai.
Sagatavotais MK noteikumu projekts Nr.991 „Kārtība, kā nosakāma maksa par aeronavigācijas un valsts akciju sabiedrības „Starptautiskā lidosta „Rīga”” pakalpojumiem, un maksas sadales kārtība” paredz skaidrāku VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” civilās aviācijas pakalpojumu saturu, samazinātas civilās aviācijas pakalpojumu maksas, izmaiņas apjoma atlaižu sistēmā, skaidrāku norēķinu kārtību par civilās aviācijas pakalpojumiem, jaunās maksas sistēmas darbības laiku no 2009. gada 1.novembra līdz 2010. gada 31.decembrim.
Starptautiskās lidostas „Rīga” izstrādātais tarifu projekts pilnībā atbilst ES likumdošanai, godīgas konkurences pamatprincipiem un rada labvēlīgus apstākļus gan pilna servisa, gan zemo izmaksu lidsabiedrību biznesa attīstībai lidostā. Tas sekmēs uz starptautiskās lidostas „Rīga”, gan valsts tautsaimniecības attīstību vērstu konkurenci, un nostiprinās lidostas pozīcijas starptautiskajā aviopārvadājumu tirgū.
MK noteikumu projekts paredz, ka starptautiskās lidostas „Rīga” pakalpojumu maksas ir būtiski samazinātas, vienlaicīgi nodrošinot uzņēmuma rentablu darbību.
Jauni MK noteikumi ir nepieciešami, lai pielāgotu starptautiskās lidostas „Rīga” pakalpojumu maksu sistēmu pašreizējiem ekonomiskajiem apstākļiem gan Latvijā, gan citās valstīs, kā arī tendencēm starptautiskajā aviācijas tirgū, tādejādi nostiprinot lidostas „Rīga” konkurētspēju un vadošo lomu Baltijas valstīs un radītu priekšnosacījumus lidostas stratēģisko attīstības plānu izpildei.
Aviācijas nozare visā pasaulē piedzīvo krīzi. Vairums Eiropas lidostu piedzīvo pasažieru skaita kritumu. Saskaņā ar ACI Europe (Starptautiskā lidostu padome) datiem kopējais Eiropas lidostu pasažieru skaita kritums februārī sasniedzis – 13,6 procentus attiecībā pret iepriekšējo gadu. Uz kopējā Eiropas fona starptautiskā lidosta „Rīga” šobrīd uzrāda ļoti labus rādītājus, saglabājot pieauguma tempus. Šā gada pirmajā ceturksnī pasažieru skaits starptautiskajā lidostā „Rīga ir pieaudzis par aptuveni 5 procentiem. Taču šā gada pirmajos mēnešos ir ievērojami krities Latvijas ceļotāju skaits. Pieauguma tendences starptautiskā lidosta „Rīga” kompensē ar strauji augošo tranzīta pasažieru skaitu, kas ir iespējams pateicoties pareizai uzņēmuma stratēģijai un savlaicīgi veiktiem priekšdarbiem, lai to īstenotu.