Rīga, 30. aprīlis. Lai vērtos pret ārzemju tūristu apkrāpšanu, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Almers Ludviks aicina tūrisma nozarē strādājošos apvienoties, lai parakstītu kopīgu ētikas memorandu. Dokuments būs publiski pieejams interneta vidē ikvienam ceļotgribētājam, popularizēts un ieteikts ārzemju tūrisma firmām.
Parakstot ētikas memorandu, tūrisma nozarē strādājošie apņemsies ievērot godprātīgas apkalpošanas principus un ētikas normas, tādējādi nodrošinot Rīgas viesiem draudzīgu servisu.
Šāds pagaidu risinājums pirms tūrisma sezonas rasts, lai Rīgā samazinātu krāpniecības gadījumu skaitu pret ārvalstu tūristiem.
Kontrolējošās iestādes jau ilgstoši bezspēcīgi cīnās ar tūristu apkrāpējiem, jo tām nav attiecīgas likumdošanas bāzes, kas ļautu sodīt. Pagājušā gada beigās Rīgas domē vicemērs Almers Ludviks tikās ar Ekonomikas ministrijas Ārējo ekonomisko attiecību un tirdzniecības politikas departamenta direktora vietnieci Marinu Paņkovu, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas priekšnieku Intu Ķuzi, Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktoru Uldis Vītoliņu un citām atbildīgām amatpersonām. Tikšanās laikā ministrijas pārstāvji solīja izstrādāt vēlamās izmaiņas likumos, tomēr tās pagaidām ir iestrēgušas ministriju gaiteņos.
Visvairāk krāpniecisku gadījumu Rīgā saistīti ar aizbildināšanos, ka, lietojot karti, it kā noticis neveiksmīgs savienojums un klientu atkārtoti lūdz ievadīt pin kodu, tādējādi tiek samaksāts divreiz, dažkārt rēķinus mākslīgi palielina un pieliek vienu lieku nulli vai iepriekš neuzrāda ēdienkarti, kurā noteiktas pārmērīgi augstas cenas – tik augstas, ka, saņemot rēķinu, klients vienkārši ir šokēts. Daudzas ārzemju viesu sūdzības saistītas arī ar norēķiniem taksometros.