Rīga, 15. aprīlis. Šī gada 29. aprīlī Rīgā viesnīcā Radisson SAS Daugava notiks Latvijas aviosabiedrības airBaltic organizēta starptautiska aviācijas konference “Going to North Hub Riga” (Rīgai kļūstot par Eiropas ziemeļu vārtiem). Galvenās konferences tēmas ir: aktuālās globālās tendences aviācijas industrijā, pasažieru plūsmas izmaiņas, ES un reģionālās aviācijas sadarbība, likumdošanas jaunumi, lidostu būvniecība un pārvalde, kā arī lidostas Rīga attīstība.
„Pēdējo gadu laikā lidosta Rīga ir kļuvusi par tranzīta centru. Lai tās pozīcijas vispirms nostiprinātu un tad secīgi attīstītu, ir nepieciešams lielāks terminālis, kurā vienlaikus ir iespējams efektīvi un funkcionāli apkalpot pasažierus. Tieši tāpēc šobrīd ir vispiemērotākais laiks, lai ieskicētu un apspriestu Eiropas un Baltijas reģiona aviācijas nākotni, kā arī jaunākās tendences gaisa satiksmē,” uzsver Latvijas nacionālās aviosabiedrības airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.
Konferences paneļdiskusijā aviosabiedrību un lidostu vadītāji diskutēs par lidostu un aviosabiedrību nākotnes perspektīvām, ņemot vērā izmaiņas pasažieru paradumos un prasībās tiešo lidojumu un savienojumu plānošanā, kā arī apkalpošanas funkcionalitātē un precizitātē.
Savu dalību starptautiskajā aviācijas konferencē Rīgā jau apstiprinājuši pārstāvji no tādām aviosabiedrībām kā Aeroflot, Aeroflot Nord, Aerosvit, Austrian Airlines, Armavia, Donbassaero, Malev, Estonian Air, SAS un Turkish airlines. Pasākumam reģistrējušies Berlīnes, Minhenes, Stambulas, Tallinas, Oslo un citu lidostu pārstāvji, kā arī dalībnieki no dažādām valstu institūcijām un ES organizācijām.
Pēdējo gadu laikā lidosta Rīga ir pakāpeniski attīstījusies, lai kļūtu par Baltijas valstu gaisa satiksmes centru. Salīdzinot ar izaugsmi 2004. un 2005. gadā, kad pasažieru skaits trijās lidostās – Rīgā, Tallinā, Viļņā – ik gadu bija aptuveni vienāds, pēdējo gadu laikā lidosta Rīga ir attīstījusies straujāk un kļuvusi par tranzīta centru, veiksmīgi piesaistot arvien pieaugošu pasažieru skaitu ne tikai no kaimiņvalstīm, bet arī no Skandināvijas, Rietumeiropas un Austrumu reģioniem.
Īsi par airBaltic:
AIR BALTIC CORPORATION (airBaltic) ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā. Galvenie akcionāri: Latvijas valsts 52.6% akciju, SIA Baltijas aviācijas sistēmas – 47.2% akciju. airBaltic flotē ir divdesmit astoņas lidmašīnas: desmit Boeing 737-500, sešas Boeing 737-300, divas Boeing 757-200 un desmit Fokker 50. airBaltic veic tiešos lidojumus no divām Baltijas valstu galvaspilsētām – no Rīgas un Viļņas, kā arī piedāvā tiešos lidojumus starp Kaļiņingradu un Kopenhāgenu.