Jūrmala, 20. janvāris. No 2009.gada 8. līdz 11. janvārim Jūrmalas kūrortpilsēta piedalījās starptautiskajā tūrisma gadatirgū „Reiseliv 2009” Norvēģijas galvaspilsētā Oslo.
Latvijas valsts stendā kūrortpilsētu pārstāvēja Jūrmalas pilsētas domes Tūrisma informācijas centra vadošā speciāliste Māra Pētersone, Spa viesnīcu pārstāvji no „Hotel Jurmala Spa” un „Baltic Beach Hotel”, kā arī Saliena Golfs.
Izstādes pirmā un otrā dienā tika veltīta tūrisma nozarē profesionāli iesaistītiem interesentiem, kad tika rīkotas dažādas prezentācijas, tikšanās un semināri, bet atlikušās divas dienas tūrisma izstādi varēja apmeklēt jebkurš interesents, kas ir īpaši svarīgi, jo Norvēģijas tirgus ir nozīmīgs.
Viesi no Norvēģijas veido 7 procentus no kopējā tūristu skaita Jūrmalā. Ik gadu norvēģu tūristu skaits strauji aug un īpaši palielinās interese par Spa piedāvājumu kūrortpilsētā, jo tas ir augstas kvalitātes, bet salīdzinājumā ar norvēģu dzīves līmeni - lēts. Tāpēc Jūrmalas pilsētas dome aktīvi īsteno dažādus tūrisma mārketinga pasākumus, piedalās Norvēģijā rīkotajā tūrisma gadatirgū un tūrisma darba semināros, strādā ar Norvēģijas tūrisma kompānijām un plašsaziņas līdzekļiem.
Nozīmīgs ir fakts, ka Latvijā atvērti jau pieci tiešo lidojumu reisi uz lielākajām Norvēģijas pilsētām: Oslo, Bergenu, Stavangeru, Alesundu un Trondheimu. Oslo top lidsabiedrības pastāvīgais birojs, kas ļauj potenciālajiem tūristiem saņemt pilnvērtīgu informāciju par Latviju un Jūrmalu.
Tūrisma gadatirgū tika prezentēti Jūrmalas kūrortpilsētas jaunumi, plašais dažādo tūrisma produktu piedāvājums un atpūtas iespējas. Tika piedāvāta tūrisma brošūra „Jūrmala 2008” norvēģu valodā, kā arī citi informatīvie materiāli par pilsētas unikālo koka apbūvi un tūrisma mītņu informatīvie bukleti. Jūrmala piedāvāja iepazīties ar kūrortārstniecības, Spa un atpūtas iespējām Jūrmalā, kā arī daudzveidīgo dabas un aktīvās atpūtas tūrismu. Liela bija interese par abu Spa viesnīcu sagatavotajiem speciālajiem 2009.gada pavasara piedāvājumiem, ko papildināja „Baltic Beach Hotel” masieres dažādu ķermeņa masāžas veidu demonstrējumi, ko izstādes apmeklētāji varēja izmēģināt. Saliena Golfs savukārt piesaistīja apmeklētāju interesi ar atraktīviem izdales materiāliem.
Reiseliv 2009 tūrisma gadatirgū piedalījās 2530 dalībnieki no vairāk nekā 100 valstīm. 2009.gadā šo tūrisma gadatirgu apmeklēja vairāk nekā 30 000 tūrisma profesionāļu un interesentu.