Rīga, 16. oktobris. 13. starptautiskajā pārtikas, dzērienu, pārtikas pārstrādes, tehnoloģiju, iepakojuma, sabiedriskās ēdināšanas, viesnīcu un veikalu aprīkojuma un servisa izstādē “Riga Food 2008”, kas notika 2008. gadā no 3. līdz 6. septembrim, piedalījās 602 kompānijas no 37 valstīm. Izstādi apmeklēja 40 170 interesenti.
Ārvalstu bagātīgo piedāvājumu bija iespējams apskatīt 17 nacionālajos kopstendos. Izstādē reģistrētie profesionālie apmeklētāji bija ieradušies no 42 pasaules valstīm.
Izstādes “Riga Food 2008” laikā tika veikta profesionālo apmeklētāju reģistrācija un viņu interešu izstādes kontekstā fiksēšana. Piedāvājam iepazīties ar iegūtajiem rezultātiem.
Profesionāļi kā izstādes apmeklējuma mērķus norādījuši trīs – 53% izstādē iegūst kontaktus; 37% – informāciju, savukārt 10% – veic iepirkumu pasūtījumus.
Lielākā daļa “Riga Food 2008” profesionālo apmeklētāju pārstāvēja tieši pārtikas ražošanas un tirdzniecības jomas. 24% apmeklētāju darbojas pārtikas vairumtirdzniecībā, 17% – pārtikas mazumtirdzniecībā; 24% – pārtikas ražošanā; 15% – sabiedriskajā ēdināšanā; 6% – viesnīcu nozarē, 14% - citur.
“Riga Food 2008” profesionālo apmeklētāju interese izstādē par:
15% Pārtikas produkti, saldumi, veselīga pārtika, konservi un garšvielas
12% Iepakojums
10% Dzērieni
11% Maize, konditorejas izstrādājumi, karstie dzērieni
11% Produkti, tehnoloģijas sabiedriskajai ēdināšanai, preču mazumtirdzniecībai un pārdošanai
10% Apstrādes un pārstrādes iekārtas un materiāli
7% Gaļa, desas, medījumi, putnu gaļa
8% Piens un piena produkti
4% Saldēta pārtika un saldējuma produkti
4% Zivis, jūras veltes
5% Svaiga pārtika, konditorija
3% Citas tehnoloģijas
Profesionālo apmeklētāju nodarbošanās ir:
28% Firmas vadītāji
35% Menedžeri
17% Kategoriju menedžeri
10% Speciālisti menedžeri
8% Reģionālie menedžeri
15% Īpašnieki
17% Pārtikas tehnologs, kvalitātes kontroles vadītājs, laboratorijas darbinieks
5% Cits – valsts institūciju inspektori, asociāciju valdes locekļi
Profesionālo apmeklētāju funkcijas savos uzņēmumos ir:
36% Vadības funkcijas
25% pārdošanas un izplatīšanas pienākumi
10% Iepirkšanas un apgādes funkcijas
9% Mārketings, reklāma, sabiedriskās attiecības
16% Pārtikas tehnoloģijas procesa nodrošināšanas pienākumi
4% Citas
Profesionāli apmeklētāji no veikalu tīkliem:
Latvija (Rimi, Nelda, Mego, Prisma, Stockmann, Elvi, Maxima, Iki, Skai Baltija, Selver Latvija, Narvessen, Kuldīgas RPB, Ogres Jumis, Madara 93, Madara 89, Cēsu RPB, BAF, Top, Madonas PB), Lietuva, Vācija, Krievija, Baltkrievija, Moldova
Nodarbināto skaits uzņēmumā:
23% 1–5
17% 6–10
42% 11–100
9% 101–500
9% Vairāk nekā 500
“Riga Food 2009” notiks no 9. līdz 12. septembrim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, Rīgā, 2009. gadā