Plānots, ka sabiedriskā transporta josla tiks ierīkota septembra otrajā pusē Raiņa bulvāra labajā pusē, posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Krišjāņa Barona ielai.
Tomēr joslu skaits privātajam transportam nesamazināsies, jo tiks likvidētas pašreizējās stāvvietas Raiņa bulvāra malā, tā atbrīvojot satiksmei bulvāra kreiso joslu.
Raiņa bulvāris ietilpst 33 sabiedriskā transporta maršrutos: 16 autobusu, 10 trolejbusu un 7 maršruta autobusu maršruti. Pēc RP SIA „Rīgas satiksme” sniegtās informācijas, sabiedriskajam transportam paredzētais laiks Raiņa bulvāra šķērsošanai visā tā garumā ir 4–6 minūtes. Bet līdz šim, īpaši sastrēguma stundās, sabiedriskā transporta kustības traucējumi Raiņa bulvārī ir bijuši no 4 līdz 51 minūtei, atsevišķos gadījumos pat līdz divām stundām.
Atsevišķu braukšanas joslu ierīkošana sabiedriskā transporta satiksmei ir viens no pamatvirzieniem sabiedriskā transporta attīstības un prioritātes nodrošināšanai, kas ļauj tam apbraukt sastrēgumus un tādējādi samazināt maršruta veikšanas laiku. Atbilstoši pamatnostādnēm par sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Rīgā- viena no šādām vietām ir Raiņa bulvāris 1000 metru garumā.
Ja ar vienu automašīnu Rīgā pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, aizņemot aptuveni 8 kvadrātmetrus ielas platības, tad pēc Rīgas pašvaldības SIA „Rīgas satiksme” datiem katra pilsētas sabiedriskā transporta vienība pārvadā aptuveni 700 pasažieru dienā, teorētiski vienam pasažierim aizņemot aptuveni 1,5 kvadrātmetrus ielas platības. Rīgas pašvaldības SIA „Rīgas satiksme” apliecina, ka esošās sabiedriskā transporta joslas sniedz pozitīvu rezultātu un samazina sabiedriskā transporta grafiku izpildes kavējumu.