Rīga, 22. jūlijs. Viesnīcu un restorānu nozarē ir jāsaglabā samazinātā PVN likme - tā vienojās Igaunijas, Latvijas un Lietuvas viesnīcu un restorānu asociāciju Valdes tiekoties šī gada 09. un 10. jūlijā, Pērnavā.
Šobrīd Eiropas Savienībā/ES/ 22 valstīs, tai skaitā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, viesnīcu pakalpojumiem un 12 valstīs restorānu pakalpojumiem tiek piemērota samazinātā PVN likme. Taču Igaunijas valdība, sākot ar 2009. gadu, ir iecerējusi paaugstināt izmitināšanas pakalpojumiem PVN likmi, piemērojot standarta likmi – 18% apmērā.
Visu trīs Baltijas valstu viesnīcu un restorānu asociācijas ir pārliecinātas, ka tādējādi:
1) strauji samazināsies Igaunijā izmitināto ārvalstu tūristu skaits;
2) tiks radīts īstermiņa ieguvums valsts budžetā, bet ilgtermiņā samazināsies Baltijas valstu konkurētspēja starp reģiona valstīm;
3) ārvalstu investoriem tiks dots negatīvs signāls par biznesa vidi un ieguldījumiem viesnīcu nozarē Baltijas valstīs.
Pēdējos gados viesmīlības nozare Baltijas valstīs ir pieredzējusi uzplaukumu (īpaši pēc pievienošanās Eiropas Savienībai), tādējādi jebkurš valsts institūciju mēģinājums ietekmēt industrijas attīstību, atstās graujošu ietekmi uz nozares attīstību kopumā.
Vienlaikus jāatzīmē, ka jautājums par viesmīlības nozares pakalpojumiem piemērojamo PVN šobrīd tiek izskatīts Eiropas Komisijā. Pateicoties aktīvai industrijas interešu lobēšanai, diezgan droši var prognozēt, ka viesnīcu un restorānu pakalpojumi tiks iekļauti to pakalpojumu skaitā, kam nacionālās valdības drīkst piemērot samazināto PVN likmi.
Tikšanās laikā Asociāciju Valdes locekļi vienojās arī par kopīgām mārketinga aktivitātēm, ar mērķi, veicināt Baltijas valstu, kā ceļojumu galamērķa, atpazīstamību un kopīgu sadarbību turpinot Baltijas-Ziemeļvalstu viesnīcu klasifikācijas sistēmas attīstību, ar mērķi paaugstināt Baltijas valstu viesnīcu pakalpojumu kvalitāti.
Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ir sabiedriska organizācija, kas apvieno viesnīcas, viesu mājas, moteļus un to restorānus, profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē.