Sākotnēji konkurss bija paredzēts līdz 2. jūnijam, taču daļa āra kafejnīcu līdz tam vēl nebija sākušas darbu. Lai konkursa vērtējums būtu objektīvs un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus stimulējošs, nepieciešams konkursam pieteikto uzņēmumu pakalpojumus izvērtēt vispusīgi, un tas nav iespējams bez āra kafejnīcām, kas ir neatņemama Jūrmalas kūrortdzīves sastāvdaļa.
Konkurss „Jūrmalas labākais ēdināšanas uzņēmums 2008” sākās 2.aprīlī ar mērķi paaugstināt Jūrmalas ēdināšanas uzņēmumu apkalpošanas kultūru un popularizēt labākos pilsētas ēdināšanas uzņēmumus. Tika saņemts ļoti daudzu ēdināšanas uzņēmumu pieteikumu piedalīties konkursā.
Konkursam, kas tiek rīkots kā Latvijas Tirgotāju asociācijas rīkotā konkursa „Latvijas labākais tirgotājs 2008” 1.kārta, varēja pieteikties visi ēdināšanas uzņēmumi, kas darbojas Jūrmalas pilsētas teritorijā.
Konkursam pieteikušos uzņēmumus sarindoja sešās specifikāciju grupās: restorāni; kafejnīcas, bāri; ēdnīcas, bistro, ātrās apkalpošanas restorāni, picērijas; ēdināšanas uzņēmumi, kas piedāvā dažādu tautu nacionālās virtuves, viesnīcu restorāni, bāri; izklaides iestādes (naktsklubi, diskotēkas).
Vērtēšanas komisijā darbojas ēdināšanas nozares speciālisti: restorāna „Vincents ”šefpavārs Mārtiņš Rītiņš un vīnzinis Raimonds Tomsons, Bulduru Dārzkopības vidusskolas ēdināšanas servisa pasniedzēja Lidija Komļakova, biedrības „Jūrmalas bārmeņu un restorānu darbinieku asociācijas” valdes priekšsēdētājs Jānis Samanovičs, Latvijas pavāru un konditoru apvienības valdes priekšsēdētāja Ieva Viesture un Sociālās integrācijas centra mācību ražošanas virtuves vadītāja Inga Asjukēviča, kā arī Jūrmalas pilsētas domes pārstāvji.
Konkursā vērtē iestādes estētisko noformējumu, higiēnu, apkalpošanas kultūru un, protams, ēdienu un dzērienu piedāvājumu, to garšu, daudzveidību, izvēles iespējas, dažādu gatavošanas tehnoloģiju piedāvājumu un noformējumu.
Visiem konkursa dalībniekiem būs iespēja piedalīties bezmaksas noslēguma seminārā ar pieredzējušu speciālistu piedalīšanos par jaunākajām attīstības tendencēm ēdināšanas servisa jomā pasaulē. Katras grupas uzvarētāji saņems Atzinības rakstus un balvas. Konkursa absolūtajam uzvarētājam (ar visaugstāko vidējo novērtējumu) būs dota iespēja piedalīties Latvijas tirgotāju asociācijas rīkotā konkursa „Latvijas labākais tirgotājs 2008” 2.kārtā, kā arī ievietot bezmaksas reklāmu lielākajā pilsētas tūrisma bukletā „Jūrmala 2008” un laikrakstā „Jūrmalas Ziņas”.
Informācija par konkursu, konkursa nolikums un pielikumi (dalībnieku anketa, apmeklētāju anketa) ir pieejami Jūrmalas pilsētas domes interneta mājas lapā www.jurmala.lv, kā arī Jūrmalas pilsētas domes Apmeklētāju apkalpošanas centros Kauguros, Raiņa ielā 110 un Majoros, Jomas ielā 1/5, kā arī Jūrmalas pilsētas domes Ekonomikas un attīstības nodaļā 459.-460.kabinetos, tālr. 26310932 un 7093850 vai elektroniski ligita.mazina@jpd.gov.lv.
Savu vērtējumu aicināti izteikt arī ēdināšanas uzņēmumu apmeklētāji – jūrmalnieki un pilsētas viesi, aizpildot Apmeklētāju anketu, tādējādi nosakot Apmeklētāju simpātijas balvas ieguvēju - pēc apmeklētāju domām labāko uzņēmumu. Vienam apmeklētāju anketas aizpildītājam izlozes kārtībā tiks piešķirta balva.
Apmeklētāju anketas ir pieejamas Jūrmalas preses izdevumos, Jūrmalas pilsētas domes mājas lapā www.jurmala.lv, ēdināšanas uzņēmumos, kā arī pie Apmeklētāju apkalpošanas centru speciālistiem. Vērtēšana ilgs līdz 2008.gada 20.jūnijam. Pēc aizpildīšanas anketas nododamas Jūrmalas pilsētas domes Apmeklētāju apkalpošanas centros vai elektroniski ligita.mazina@jpd.gov.lv.
Pagājušā gada konkursa uzvarētāji restorānu grupā bija viesnīcas „Baltic Beach Hotel” restorāns „Caviar Club”, kafejnīcu konkurencē – kafejnīca "Kurši", nacionālās virtuves – „Sue's Asia”, savukārt apmeklētāju vislielākās simpātijas izpelnījās kafejnīca ”Pie Gabriēla” un kafejnīca „Kūriņš”.