Tagad lidojumos pa visu Eiropu varēs izmantot mobilos tālruņus: saņemt zvanus, zvanīt paši, kā arī saņemt un rakstīt īsziņas. Tas nozīmē, ka ar tiem 90% Eiropas aviopasažieru, kuriem, iekāpjot lidmašīnā, ir mobilais tālrunis, varēs sazināties arī lidojuma laikā.
Eiropas Savienības (ES) komisāre telekomunikāciju jautājumos Vivjena Redinga pauda cerību, ka operatori, nosakot savu piedāvāto pakalpojumu cenas, "rīkosies pārskatāmi un novatoriski".
Iespēja izmantot mobilo sakaru pakalpojumus ir ļoti saistošs jauns pakalpojums, jo īpaši darījumu klases ceļotājiem, kuriem nepieciešamas saziņas iespējas, lai kur tie būtu un lai kur tie dotos. Tomēr, ja telefona rēķins, kuru patērētājs pēc tam saņems, būs šokējoši liels, šis pakalpojums neattīstīsies.
Komisāre arī aicināja aviokompānijas un operatorus nodrošināt lidmašīnā tādus apstākļus, lai tie pasažieri, kas vēlēsies izmantot sakaru pakalpojumus lidojuma laikā, netraucētu pārejos pasažierus.
Pasažieru tālruņi būs savienoti ar lidmašīnas mobilo sakaru tīklu, kas savukārt caur satelītu būs saistīts ar zemi. Vienlaikus šī sistēma novērsīs tālruņu tiešu pieslēgšanos mobilo sakaru tīkliem uz zemes. Tādējādi tiks regulēta mobilo tālruņu raidītāju jauda, lai to izmantošana neietekmētu gaisa kuģa aprīkojuma drošību vai zemes mobilo sakaru tīklu normālu darbību.
Tehniskās prasības drošai mobilo sakaru pakalpojumu izmantošanai lidojumā ir jāsaskaņo, lai visas ES teritorijā varētu atzīt valsts licences, kuras atsevišķām aviokompānijām piešķīrusi tā dalībvalsts, kurā attiecīgā aviokompānija reģistrēta. Piemēram, Francijā vai Spānijā reģistrēts gaisa kuģis varēs nodrošināt mobilo sakaru pakalpojumus gaisa kuģī saviem pasažieriem, arī lidojot virs Vācijas vai Ungārijas, un šajā nolūkā papildu licencēšanas procedūra nebūs jāveic.