Kā norāda laikraksts, tādējādi skandalozais konkurss palicis bez rezultāta.
IUB atzīst, ka taksometru kompānijas "Zelta bulta" un auto tirgotāja "Baltic motors" iesniegtās sūdzības par negodīgu konkursa norisi ir pamatotas - sūdzību iesniedzēji norādīja, ka konkursa nolikumā nepamatoti tika ierobežotas tehniskās specifikācijas automodeļiem, ar kuriem var piedalīties konkursā. Tāpat lidosta esot pieļāvusi likumpārkāpumu, pieprasot 10 000 latu lielu naudas summu, lai iegūtu lidostas konkursa nolikumu.
Esot arī pārkāpta Koncesijas likumā noteiktā konkursu izsludināšanas un norises kārtība, par ko starp visām pusēm bija vislielākie strīdi - vai taksometru pakalpojumu konkurss ir attiecināms uz Koncesijas likumu vai nav.
Lidostas konkursam ir augsta likme, jo, pēc speciālistu vērtējuma, kompānija, kas kontrolē lidostu, lielā mērā kontrolē arī Rīgas taksometru tirgu - līgums ar lidostu dod garantētos ienākumus vismaz divu miljonu latu apjomā un darbu vairāk nekā 100 automašīnām.
Patlaban nav zināms, ko lidosta plāno darīt turpmāk, jo pēc likuma IUB lēmums mēneša laikā ir pārsūdzams tiesā.
"Starptautiskā lidosta "Rīga" ir saņēmusi Iepirkumu un uzraudzības komisijas lēmumu par lidostas "Rīga" taksometru pakalpojumu sniedzēju konkursu. Šobrīd notiek IUB lēmuma izvērtēšana, pēc kura tiks pieņemts lēmums par tālāko rīcību," norāda lidostas vadītājs Krišjānis Peters.
Vairāki laikraksta aptaujātie taksometru kompāniju vadītāji izteikuši cerības, ka tiks izsludināts jauns konkurss, kurā noteikumi būs "pieejamāki" arī citām taksometru kompānijām.
"Lidosta jau varētu arī nereaģēt uz šo IUB lēmumu un, piemēram, to pārsūdzēt. Es tomēr ceru, ka tiks izsludināts jauns konkurss, kurā pilnvērtīgi varēs piedalīties arī citas taksometru kompānijas, jo var taču arī izsludināt konkursu, kurā praktiski nekas nav mainījies," norāda taksometru pakalpojumu firmas "Zelta bulta" īpašnieks Aleksejs Ignatjevs, kura firma pirmā iesniedza sūdzību par lidostas konkursa norisi.
Tikmēr, kamēr nav pilnīga skaidrība par lidostas taksometru pakalpojumu konkursu, lidostas pasažierus apkalpos līdzšinējais taksometru pakalpojumu sniedzējs "Rīgas taksometru parks" (RTP).
Konkurss izsludināts jau 12.decembrī, bet RTP katru "lieko" mēnesi pagarina veco līgumu. RTP valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks "Dienas Biznesam" norādīja, ka tagad kompānijām jāgaida jaunie konkursa noteikumi, ja šāds konkurss tiks izsludināts.
"Tad arī redzēsim, vai konkursā piedalīties vai ne, un kādas būs prasības," norāda Muižnieks.
Viņš arī piebilst, ka kompānija tagad gaida atpakaļ 10 000 latu, kas tikuši iemaksāti, lai iegūtu konkursa nolikumu.
Lai arī konkursa uzvarētājs netika noskaidrots, vairāki taksometru biznesa pārstāvji un kompānijas jau iepriekš norādīja, ka lidosta "Rīga" konkursa noteikumus esot izveidojusi tā, lai maksimāli atsijātu visus citus pretendentus, un konkursā uzvarētu komandītsabiedrība "Transporta grupa "Rīgas taxi"". Gan lidostas, gan "Rīga taxi" pārstāvji to kategoriski noliedz.
Konkurss un tā norise izpelnījusies lielu kritiku - gan prasība par 10 000 latu iemaksu konkursa nolikuma saņemšanai, gan tehniskās prasības, kas būtībā izslēdz no pretendentu loka visas Rīgas taksometru kompānijas, kuru autoparkā nav jaunākās paaudzes luksusa klases automašīnu.