Satiksmes ministrijas sagatavotajam dokumentam valdība šodien izteica konceptuālu atbalstu, tomēr lemšana par konkrētu finansiālu atbalstu atlikta uz vēlāku laiku.
Ņemot vērā premjera Ivara Godmaņa (LPP/LC) priekšlikumu, nolemts, ka atbalsts lidostām varēs būt tikai vienreizējs un to nevarēs nodrošināt kā regulāru subsīdiju no privatizācijas ieņēmumiem.
Finanšu ministrijai tika uzdots sakārtot normatīvo bāzi, lai sāktu reāli darboties budžeta stabilizācijas fonds. Tikai pēc tam, kad šajā fondā tiks ieskaitīti līdzekļi, valdība varētu lemt par to tālāku novirzīšanu reģionālo lidostu attīstībai. Tā būs viena no stabilizācijas fonda finansējuma sadales prioritātēm.
Valdības sēdē jautājuma izskatīšanas laikā notika plašas diskusijas starp ministriem. Īpaši aktīvi uzstājās un savu pozīciju aizstāvēja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC), kuru Godmanim pat nācās vairākas reizes pārtraukt, atgādinot, ka premjers, nevis satiksmes ministrs vada sēdi.
Šlesers no pārējiem ministriem prasīja skaidru atbalstu reģionālajām lidostām, kategoriskā formā paziņojot - ja valdība šādu atbalstu nepaudīs, lidojumi no Liepājas uz Rīgu varētu tikt pārtraukti.
Valdības sēdē piedalījās arī aviokompānijas "airBaltic" vadītājs Bertolds Fliks, kurš uzsvēra, ka bez valsts atbalsta būtu grūti nodrošināt tālāko reģionālo lidojumu attīstību.
Pēc Flika domām, Liepājas un Ventspils lidostām ir liels izaugsmes potenciāls. Kā piemēru viņš minēja pērn sāktos lidojumus starp Rīgu un Liepāju un prognozēja, ka šajā maršrutā šogad varētu tikt pārvadāti 80 000 pasažieru.
Lai nodrošinātu iekšzemes lidojumus no Liepājas un Ventspils lidostām uz Rīgas lidostu, Liepājas domei nepieciešami 1,49 miljoni latu, bet Ventspils domei - 1,1 miljons latu.
Līdzekļus iekšzemes lidojumu nodrošināšanai Satiksmes ministrija rosina piešķirt no privatizācijas ieņēmumiem.
Regulārus iekšzemes lidojumus starp Rīgu un Ventspili plānots sāks šogad. Lai veiktu lidojumus starp šīm pilsētām, nepieciešams nodrošināt lidostas infrastruktūras minimumu, piemēram, iegādāties lidostas aprīkojumu, nodrošināt lidostas ugunsdzēšanas un glābšanas dienestu, personāla atlasi, apmācību un atalgojumu.
Šogad Ventspils lidostai nepieciešamais papildu finansējums ir 300 000 latu apmērā, kā arī nepieciešama aviokompānijas izmaksu kompensācija maršrutā Ventspils-Rīga-Ventspils 800 000 latu apmērā. Viena reisa Rīga-Ventspils-Rīga izmaksas ir 1501,5 lati.
Savukārt, lai nodrošinātu regulāros lidojumus Rīga-Liepāja-Rīga trīs reizes dienā, būtu nepieciešama aviokompānijas izmaksu kompensācija 1,49 miljonu latu apmērā. Viena lidojuma izmaksas maršrutā Rīga-Liepāja-Rīga ir 1541,4 lati, teikts izskatīšanai valdības sēdē iesniegtajos dokumentos.