Piektdien, 2008. gada 29. februārī plkst. 19.00 JVLMA Lielajā zālē. Solisti Inese Fedorovska /vijole/, Darija Kozlitina /alts/, Valters Pūce /čells/ un Lelde Muceniece /klavieres/.
Pie diriģenta pults – jaunie diriģenti –
Valdis Butāns, Andris Gailis, Atvars Lakstīgala, Aigars Meri.
Programmā iekļauti simfoniskie opusi:
Bēla Bartoks. Koncerts altam ar orķestri,
Sergejs Rahmaņinovs. Rapsodija par Paganīni tēmu klavierēm ar orķestri,
Kamils Sensānss. Pirmais koncerts čellam ar orķestri a moll,
Ernests Šosons. Poēma vijolei ar orķestri.
Biļešu pārdošana stundu pirms koncerta. Biļešu cena Ls 3;
Pensionāriem un studentiem, uzrādot apliecības – Ls 1; skolēniem, uzrādot apliecības - ieeja brīva.
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija piedāvā jaunu simfoniskās mūzikas koncertprogrammu Pavadījumi. Tā būs patīkama gan iepazīšanās, gan arī atkalredzēšanās ar jaunajiem - talantīgajiem solistiem un diriģentiem. Koncertā izskanēs četri dažādi simfoniskie opusi, katrs ar savu solistu un citu diriģentu.
Koncerta programmā ietvertie simfoniskie darbi skaidri atspoguļo 19. gadsimta beigu un 20. gadsimta sākuma klasiskās mūzikas kultūras stilistisko dažādību. Romantiski impresionistisko muzikālās izteiksmības gultni pārliecinoši reprezentē divu franču komponistu darbi – Ernesta Šosona /1855–1899/ vijoļspēles repertuārā nerimstoši aktuālā Poēma /1896/, ļoti spilgtās jaunās vijolnieces Ineses Fedorovskas atskaņojumā, un Kamila Sensānsa /1835–1921/ liriski virtuozais Pirmais čella koncerts /1872/, temperamentīgā solista – čellista Valtera Pūces atskaņojumā.
Savukārt altistes Darijas Kozlitinas atskaņotais Bēla Bartoka /1881–1945/ Koncerts altam ar orķestri ir muzikāls stāsts, kam punkts tā īsti nekad nav ticis pielikts. Ungāru komponists, kurš mūzikas vēsturē pazīstams kā ievērojams klasisko tradīciju un modernisma novitāšu sintezētājs, savu alta koncertu diemžēl nepaguva pabeigt. To pēc darba uzmetumiem izdarīja B. Bartoka skolnieks, altists Tibors Šērlijs. Savos centienos viņš maksimāli respektēja komponista vēlmi radīt faktūrā iespējami caurspīdīgu un ēterisku muzikālu izteiksmi, atstājot katra paša ziņā uzburt vīziju par to, kāds būtu alta koncerts paša Bartoka radītajā gala versijā.
Bet koncerta noslēgumā, pianistes Leldes Mucenieces atskaņojumā, parādīsies pavisam citādākas stilistiskās krāsas. Tās simboliski citējot zīmīgo Dies irae motīvu, pazīstamajā Rapsodijā par Paganīni tēmu /1934/ ir ieaudis krievu komponists Sergejs Rahmaņinovs (1873–1943).
Esiet laipni gaidīti būt klāt!