Tūrisma nozares attīstības stratēģiskie mērķi līdz 2018.gadam ir tūristu skaita pieaugums, tūrista skaita vienmērīgs palielinājums ārpus vasaras sezonas mēnešos, nakšņojuma skaita palielinājums Jūrmalas tūristu mītnēs, viena apmeklētāja pilsētā iztērētās naudas daudzuma pieaugums.
Jūrmalas pilsētas tūrisma attīstības stratēģijas ietvaros veicamie uzdevumi pēc to rakstura ir apkopoti četrās programmās: kūrorta attīstība, tūrisma mārketinga, tūrisma infrastruktūra, viesmīlības un izglītības veicināšana. Visas programmas ir veidotas pieciem gadiem un tās ietver konkrētus projektus.
Tūrisma attīstības stratēģija tika izstrādāta pielietojot Pasaules Bankas vietējās ekonomikas attīstības metodoloģiju. Tā sastāv no tūrisma nozares attīstības vīzijas, stratēģiskiem mērķiem, pamatojošiem dokumentiem, uzdevumiem stratēģisko mērķu sasniegšanai un atbilstošas programmas, kūrortu attīstības programmas līdz 2011.gadam, tūrisma mārketinga programmas līdz 2011.gadam, tūrisma infrastruktūras attīstības programmas līdz 2011.gadam un viesmīlības un izglītības veicināšanas programmas līdz 2011.gadam, kā arī no tūrisma resursu, aktivitāšu, attīstības galveno virzienu un tendenču analīzes.
Stratēģijā pieejamie dati ir analizēti pēdējo piecu gadu periodā, kā arī salīdzināti ar situāciju citās Latvijas lielajās pilsētās. Jūrmalas tūrisma resursu, aktivitāšu, attīstības galveno virzienu un tendenču analīzes rezultāts ir pilsētas tūrisma nozares stipro un vājo punktu, draudu un iespēju analīze gan kopumā, gan atsevišķi pa tūrisma veidiem.
Par tūrisma stratēģijas vispārējo ieviešanu, uzraudzību, novērtēšanu un pārskatīšanu atbildīga būs Jūrmalas pašvaldība, bet atsevišķu uzdevumu, projektu īstenošanā piedalīsies ne tikai Jūrmalas pilsētas dome, bet arī Jūrmalas uzņēmēji, citas pašvaldības, nevalstiskās organizācijas un valstiskās institūcijas.
Jūrmalas pilsētas tūrisma attīstības stratēģiju Jūrmalas pilsētas domes speciālisti izstrādāja sadarbībā ar SIA „Dea Baltika”, bet sadarbībā ar SIA „VSKB Vide” tika izstrādāts tūrisma attīstības stratēģijas „Stratēģiskā ietekme uz vidi” novērtējums.