Vēl pirms dažiem gadiem autobusi uz Londonu kursēja vai ik dienas un visas biļetes bija izpārdotas, bet pašlaik palicis tikai viens autobuss nedēļā, un arī tad aptuveni puse sēdvietu tajā parasti paliek tukša.
Beidzoties Ziemassvētku sezonai, starptautisko autobusu pārvadājumu kompānijas vēlreiz samazinājušas reisu skaitu uz daudzām Rietumeiropas pilsētām, bet no dažiem maršrutiem vispār atteikušās.
"Ar autobusu Londonu var sasniegt aptuveni 36 stundās, un brauciens izmaksā līdz 399 litiem (81 latam), savukārt lidmašīna uz Lielbritānijas galvaspilsētu aizlido apmēram trīs stundās, un biļetes, pērkot savlaicīgi, nereti ir lētākas," atzinis kompānijas "Tibus" mārketinga vadītājs Andrjus Žauberis.
Viņš norādījis, ka sacensība par pasažieriem, kuri vēlas doties uz ārzemēm, beidzamajos gados aizvien pastiprinās, un autobusu kompānijas šai cīņā zaudē.
No Viļņas vai Kauņas pašlaik starptautisko reisu autobusi visbiežāk dodas uz Varšavu, Tallinu, Rīgu un Minsku, kā arī dažām Vācijas pilsētām.
"Arī poļi jau atsakās no saviem maršrutiem. Visi, kas gribēja doties dabā uz ārzemēm, jau aizbraukuši, bet atgriežas tikai retais," piebildis Viļņas tālsatiksmes pasažieru pārvadājumu kompānijas "Toks" ģenerāldirektors Arūns Indrašus.
Pēc viņa teiktā, pagājušo Ziemassvētku laikā pirmo reizi būtiski samazinājies to pasažieru skaits, kuri gribējuši atgriezties Lietuvā ar autobusu.
Kauņas kompānija "Kautra" šogad atteikusies no maršruta uz Parīzi. Labākajā gadījumā tas tiks atjaunots vasarā.
Savukārt maršrutos uz Itāliju Lietuvas kompānijas sākušas kooperēties un ved pasažierus ar vienu autobusu.
Tomēr "Kautra" mārketinga direktors Gintauts Pakuss izteicis pārliecību, ka vienmēr būs arī tādi cilvēki, kas izvēlēsies ceļot ar autobusu. "Autobusiem dod priekšroku ļaudis, kas vai nu baidās lidot, vai ceļo ar lielu bagāžu, vai arī gluži vienkārši ceļojuma laikā grib vairāk redzēt," viņš piebildis.
Lai gan Lietuvā palielināts degvielas akcīzes nodoklis, starptautisko reisu autobusos biļešu cenas nav pieaugušas. Pakuss atzinis, ka citādi kompānija varētu zaudēt vēl vairāk klientu.
Kauņas kompānija nav mainījusi arī biļešu cenas Lietuvas teritorijā, tikmēr Viļņas uzņēmums "Toks" tās palielinājis par vienu centu (0,2 santīmiem) par kilometru, lai varētu paaugstināt šoferu algas.
Kā apgalvo abu kompāniju vadītāji, pasažieru skaits iekšējos maršrutos jau vairākus gadus pēc kārtas ir stabils.
Tikmēr šo gadu neparasti sekmīgi sākusi Viļņas starptautiskā lidosta, kas janvārī apkalpojusi pat par 30% vairāk pasažieru nekā pagājušā gada pirmajā mēnesī, atgādina "Lietuvos rytas".