LI direktors Ojārs Klaniņš prezentēja valsts zīmolvedības stratēģijas vadlīnijas, kas paredz ieteikumus veidot konkurētspējīgu identitāti Latvijai, bet Eiropas Parlamenta deputāts Aldis Kušķis (JL) uzrunāja auditoriju par tēmu nacionālā identitāte - svētums vai produkts. Pasākumu turpināja tūrisma jomas profesionāļu diskusija.
Diskusijas dalībnieki uzsvēra, ka Latvijai jāmeklē sava identitāte, kas veicinātu atpazīstamību pasaulē un piesaistītu tūristus. Izskanēja viedoklis, ka Latvijai jāpozicionē savi kā vienu no Skandināvijas valstīm, bet tika norādīts arī uz Baltijas valstu kopīgas identitātes nepieciešamību.
Kušķis uzsvēra, ka Latvijas pozicionēšana kā vienu no Skandināvijas valstīm ir pareizs virziens, ņemot vērā tās atpazīstamību un pozitīvo tēlu pasaulē. Kalniņš pievienojās šim viedoklim, jo tas piesaistītu tūristus, investorus, zinātniekus un studentus.
Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš informēja, ka nepieciešams strādāt ar dažādiem tirgiem un katram no tiem vajadzīga sava pieeja. Vītoliņš arī informēja, ka sadarbība ar Skandināviju līdz šim nav bijusi visai veiksmīga.
Diskusijas dalībnieki akcentēja, ka nepieciešams izglītot sabiedrību, lai tā kļūtu viesmīlīgāka un laipnāka pret ārvalstu viesiem.
Kalniņš uzsvēra, ka Rīgai būtu vairāk jāpopularizē tūrisma iespējas reģionos, jo pagaidām tās netiek pietiekami izmantotas.
Diskusija notika tūrisma gadatirgus "Balttour 2008" laikā.
LETA jau ziņoja, ka Latvijas zīmolvedības programmas izstrādes procesā tiks rīkotas diskusijas ar iesaistītajām nozarēm.
LI organizēs arī darba grupas, kuru uzdevums būs noteikt vadlīnijas zīmolvedības programmai. Kā vadlīnijas tiks apskatītas nepieciešamās izmaiņas Latvijas politikā un likumdošanā, lai attīstītu tās nozares, kuras zīmolvedības stratēģijā ir noteiktas kā svarīgākās konkurētspējīgas identitātes radīšanai.
Tiks apskatītas arī nepieciešamās starptautiska līmeņa aktivitātes ārējai komunikācijai zīmolvedības kontekstā. Tāpat tiks spriests par programmas budžetu, ieviešanas mehānismiem un atbildības sadali.
Kā ziņots, stratēģijas izstrādes gaitā pēc LI pasūtījuma pētījumu par Latvijas zīmolvedību veica arī konsultants no Lielbritānijas Saimons Anholts. Viņš ieteica Latvijas zīmolvedības stratēģiju koncentrēt uz Rīgas tēla popularizēšanu.
Anholts, lai uzlabotu Latvijas konkurētspējīgo identitāti, ieteica veidot Rīgas kā jaunās ziemeļu zvaigznes veicināšanas kampaņu, kuras pamatā būtu jauni būtiski ieguldījumi un politikas stimuli tādās jomās kā kultūra, dizains, tehnoloģijas, vide, kā arī atpūtas un biznesa tūrisms.
Saskaņā ar pētījumu pārējās Latvijas daļas tēlu nevajadzētu intensīvi veicināt, bet gan uzskatīt par zaļo "enerģijas avotu", kas saista Rīgu un latviešus ar dabu, nodrošinot garīgo veselību, sapratni un enerģiju.
Anholts iepriekš atzina, ka Latvijas tēls pasaulē ir viens no vissliktākajiem, ar kādu viņam nācies saskarties. Savukārt Rīgas zīmols ir daudz labāks nekā Latvijai, un mūsu valstij vajadzētu to izmantot.