Satiksmes ministrija (SM) norāda, ka ar noteikumu projektu netiek ieviestas jaunas nacionālas tehniskas prasības attiecībā uz atpūtas kuģu drošību, bet gan noteikti tie paši principi, kas darbojas pārējās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs un kas izriet no jau Latvijas nacionālajā likumdošanā ieviestajiem ES tiesību aktiem.
Noteikumu projekts papildina esošos, saskaņā ar ES direktīvām izdotos normatīvos aktus par atpūtas kuģu būvniecību, atbilstības novērtēšanu un piedāvāšanu tirgū, nosakot prasības attiecībā uz atpūtas kuģu pārbaudēm, kā arī prasības attiecībā uz atpūtas kuģu drošību, kas izriet no 1974.gada starptautiskās konvencijas par cilvēka dzīvības aizsardzību uz jūras, 1966.gada starptautiskās konvencijas par kravas marku un 1972.gada konvencijas par starptautiskajiem kuģu sadursmju novēršanas noteikumiem.
SM arī norāda, ka šajos noteikumos ietvertās drošības prasības kuģiem nevar kļūt par šķērsli tāda kuģa reģistrācijai Latvijā, kurš nāk no citas ES dalībvalsts.
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt drošības prasības atpūtas kuģiem, uz kuriem, ievērojot to tilpību, garumu, kuģu tipu, uzbūvēšanas gadu un kuģošanas rajonu, neattiecas Latvijai saistošo starptautisko normatīvo aktu prasības.
Noteikumi vēl jāpieņem valdībā.