Parakstīties uz jaunumiem
19 BAR VEIKALS

Ziņas

Peters: Pēc būtības neviens lidostā "Rīga" netiek diskriminēts

2008-01-21

Viņš pauž pārliecību, ka Konkurences padomei (KP) nav taisnība, paužot iebildumus par lidostas piemēroto atlaižu sistēmu.

"KP nav pietiekami iedziļinājusies šajā jautājumā. Ne tāpēc, ka es spītīgi un truli stāvētu savās pozīcijās, bet tāpēc, ka es esmu pārliecināts, ka pēc būtības neviens lidostā netiek diskriminēts. Tie, kas pārvadā vairāk pasažieru, saņem lielākas atlaides," skaidro Peters, atgādinot, ka atlaides tiek piemērotas arī par jaunām līnijām.

40% atlaide par jaunām līnijām, pirmkārt, stimulēs pārvadājumu skaitu, bet, otrkārt, tā parādīs, cik kompānijas ir patiesi ieinteresētas, norāda lidostas vadītājs.

"Nekādā ziņā negribētu konfliktēt ar KP, bet, runājot par to, kas notiks, ja tiesa atzīs, ka KP ir taisnība, esmu gatavs teikt diezgan ko riskantu - nekas īpašs nenotiks. Līdz tam laikam mēs būsim uzsākuši lidostas paplašināšanu, līdz tam laikam mēs būsim padarījuši Rīgu atpazīstamu starptautiskajā aviobiznesā. Jau tagad mēs būsim visstraujāk augošā lidosta pasaulē," uzsver Peters.

Viņš pauž pārliecību, ka tikai atlaižu, kas nodrošina peļņu, kura nemaz nav tik milzīga, dēļ lielās aviokompānijas no Rīgas neies prom.

"Vai šis lēmums ir pilnīgi un absolūti korekts no konkurences viedokļa - to izlems tiesa, bet tas, ka šis lēmums no starptautiskās konkurētspējas viedokļa bija pareizs, tā ir," akcentē lidostas valdes priekšsēdētājs.

Viņš arī informē, ka līdz šim atlaižu sistēma atcelta tikai vienā gadījumā - Portugālē.

Kā stāsta lidostas viceprezidents Jānis Baļķens, lidostu starpā ir milzīga konkurence, kas nosaka arī atlaižu politiku. Piemēram, Berlīnē un Stokholmā dod 95% atlaidi jauniem reisiem pirmos divus gadus. Prāgas lidosta plāno ieviest jaunu atlaidi 99% apmērā.

"Ja kādreiz runā, ka lidostai ir monopols, tad Latvijā tā ir, bet Latvija jau sen nav mūsu mājas tirgus. Mums ir daudz vairāk pasažieru nekā Latvijā iedzīvotāju. Mūsu mājas tirgus ir Baltijas valstis, kurās ir septiņi miljoni iedzīvotāju," skaidro Baļķens.

Peters akcentē, ka par konkurences kropļošanu varētu runāt tad, ja lidosta strādātu ar zaudējumiem. Tomēr lidosta strādā ar peļņu.

"Konkurenci var kropļot tikai diskriminācija vai dempings. Pakalpojumu sniegšana zem pašizmaksas," uzsver lidostas vadītājs.

Pēc Baļķena domām, Latvijas aviotirgus ir pilnībā atvērts, lidostā "Rīga" netiek pat noteikti nosēšanās laiki, kā tas ir citur. "Jebkura kompānija var ienākt lidostā un attīstīt tik maršrutu, cik uzskata par nepieciešamu."

Kā uzsver Peters, tirgus daļa ir augusi visām kompānijām proporcionāli. Nav tā, ka sekmīgi strādājušas tikai "Ryanair" un "airBaltic".

2005.gadā "Ryanair" tirgus daļa bija 22,77%, "airBaltic" - 41%, bet kopējā tirgus daļa - 64%. Tagad abu šo kompāniju tirgus daļa ir pieaugusi par 6% - līdz 70%.

Pēdējās ziņas

2008-01-21 Privātie grausti, iespējams, tiks atsavināti
2008-01-21 Dobeles rajonā pērn pieaudzis tūristu skaits
2008-01-21 "BTA" saņēmusi iesniegumu par "Uzbekistan Airways" reisā nozagto bagāžu
2008-01-21 Pētījums: 17% iedzīvotāju atpūtas braucienos tērē līdz 200 latiem
2008-01-21 Decembrī rekonstrukcijas darbi sanatorijā "Ķemeri" nav atsākti
2008-01-17 Red Bull Crashed Ice atgriežas Kvebekas vēsturiskajā centrā
2008-01-17 Zucchero apkopo savas labākās dziesmas
2008-01-17 No šodienas lidosta "Rīga" sāk strādāt atbilstoši
2008-01-17 VII Daugavpils Starptautiskais masku tradīciju festivāls

uz augšu   uz augšu

HoReCa nozares ziņas un raksti

Booking.com
Kurp doties pa Latviju Pasākumi Angliski Latviski Krieviski