Viņš norādīja, ka direktīvas regulējums nodrošinās vienlīdzīgu, atklātu un nediskriminējošu nodevas un to atlaižu piemērošanu dalībvalstu lidostās, par vienādiem pakalpojumiem piemērojot arī vienādu nodevu.
Zīle pauda gandarījumu par Parlamenta nostāju, prasot nodrošināt, lai lidostas vienādiem pakalpojumiem piemēro vienādas nodevas un nodevu atlaides, ņemot vērā izmantoto pakalpojumu kvalitāti. Direktīva paredz, ka attiecīgā atlaide ir pieejama visiem lidostas lietotājiem, saskaņā ar atklātiem, pārredzamiem un objektīviem nosacījumiem.
"Transporta komiteja bija vienisprātis, ka par vienādiem lidostu pakalpojumiem visām aviokompānijām jāmaksā vienādi, un nodevas vai atlaides apjoms var atšķirties dažādas kvalitātes pakalpojumiem, vai uz jauniem maršrutiem," sacīja Zīle. "Nav pieļaujams, ka nodevu atlaides tiek piemērotas atkarībā no saņemtā pakalpojuma apjoma, kā tas īstenots Rīgas lidostā."
Arī VAS "Starptautiskā lidosta Rīga" valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters (LPP/LC) pieņemto direktīvu kopumā vērtēja pozitīvi, gan iebilstot pret direktīvā ietverto principu, ka katrā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstī vismaz viena lidosta tiek regulēta atbilstoši šai direktīvai.
Peters norādīja, ka vairums lidostu darbojas konkurences apstākļos ES kopējā iekšējā tirgū un to "ietekmes zonas" ne vienmēr sakrīt ar valstu robežām, līdz ar to "nacionālā aspekta" ieviešana ir nepamatota.
"Direktīvas atbalstīšana Eiropas Parlamentā ir apsveicama, jo tā skaidri definēs ES likumdošanas ietvarus lidostas attīstības plāniem, atbrīvos lidostu no nekonstruktīvām diskusijām par atlaidēm un ļaus koncentrēties uz attīstību un sniegto pakalpojumu efektivitātes un kvalitātes pilnveidošanu," sacīja Peters.
Kā ziņots, Eiropas Parlaments šodien pirmajā lasījumā atbalstīja vienādu principu ieviešanu nodevu iekasēšanai 67 ES lidostās.
Direktīva nosaka principus, kas būs jāievēro lidostām, iekasējot nodevas. Tā paredz konsultācijas ar lidostas lietotājiem - aviopārvadātājiem - par nodevu sistēmas un sastāvdaļu pārskatāmību, neatkarīgas regulatīvas iestādes darbību, kuras uzdevums būs rūpēties, lai pilnībā tiktu izpildītas direktīvas prasības.
Deputāti prasa, lai regulators izstrādātu procedūru domstarpību risināšanai starp lidostas pārvaldi un aviopārvadātāju, ja domstarpības skar nodevu līmeni, struktūru, tostarp saistībā ar pakalpojumu kvalitāti.
Parlaments rezolūciju pieņēma ar 613 balsīm "par", 33 - "pret" un 51 deputātam atturoties.
Par direktīvu Eiropas Parlaments un ES Padome lems kopīgi, un gaidāms, ka pēc izskatīšanas plenārsesijā un pēc tam ES Padomē likumprojekts atgriezīsies Eiropas Parlamentā uz otro lasījumu.
Pēc pieņemšanas direktīva būs jāievieš dalībvalstu likumos pusotra gada laikā.
Eiropas Komisija ierosinājusi noteikumus attiecināt uz lidostām, kuru gada apgrozījums pārsniedz miljonu pasažieru, bet Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komiteja iesaka kā minimumu noteikt piecus miljonus pasažieru vai 15% no attiecīgās dalībvalsts kopējā gaisa pasažieru apgrozījuma.
Ar šādu risinājumu deputāti vēlas novērst, ka direktīva, kuras nolūks ir novērst ļaunprātīgu līderpozīciju izmantošanu, attiecas uz gadījumiem, kad šāda riska nav.
Ar komitejas ierosinātajiem kritērijiem direktīva attiektos uz 67 ES lidostām, tajā skaitā arī uz Rīgas, Tallinas un Viļņas lidostām.