Par to aģentūru LETA informēja lidostu Komunikāciju departamentā.
Peters norāda, ka vairums lidostu darbojas konkurences apstākļos ES kopējā iekšējā tirgū un to "ietekmes zonas" ne vienmēr sakrīt ar valstu robežām, līdz ar to "nacionālā aspekta" ieviešana ir nepamatota.
"Pilnīgi pietiekama ir direktīvas projektā paredzētā norma, ka tā attiecas uz lidostām, kuru apkalpoto pasažieru skaits gadā pārsniedz piecus miljonus pasažieru," norāda Peters.
Kā ziņots, Eiropas Parlaments šodien pirmajā lasījumā atbalstīja vienādu principu ieviešanu nodevu iekasēšanai 67 ES lidostās.
Tomēr kopumā pieņemto direktīvu Peters vērtēja pozitīvi.
"Direktīvas atbalstīšana Eiropas Parlamentā ir apsveicama, jo tā skaidri definēs ES likumdošanas ietvarus lidostas attīstības plāniem, atbrīvos lidostu no nekonstruktīvām diskusijām par atlaidēm un ļaus koncentrēties uz attīstību un sniegto pakalpojumu efektivitātes un kvalitātes pilnveidošanu," sacīja Peters.
Lidosta "Rīga" atbalsta direktīvas principu, ka lidostu nodevām jābūt pamatotām un balstītām uz vienveidīgiem un caurredzamiem principiem, sacīja Peters, norādot, ka "lidostas "Rīga" nodevu piemērošanas principi ir skaidri un efektīvi, un atbilstoši patreizējai un arī jaunajai ES likumdošanai šajā jautājumā lidosta "Rīga" turpinās pielietot atlaides, balsoties uz skaidriem un caurredzamiem principiem".
Viņš arī norādīja, ka Latvija ir viena no tām progresīvajām ES valstīm, kurā lidostas nodevu likmes ir noteiktas ar valdības lēmumu.
Direktīvas pieņemšana ierobežos lidostu nodevu nepamatotu paaugstināšanu un lidostas ārvalstu konkurenti tiks regulēti līdzīgā veidā, kas stiprinās godīgas konkurences principu nostiprināšanos ES aviācijas tirgū, sacīja Peters.
"Pozitīvs ir direktīvā iekļautais gaisa transporta attīstības princips, kas paredz, ka, nosakot lidostu maksājumus par pakalpojumiem, tos var koriģēt saistībā ar vispārējām un sabiedrības interesēm," norādīja Peters.
Kā ziņots, direktīva nosaka principus, kas būs jāievēro lidostām, iekasējot nodevas. Tā paredz konsultācijas ar lidostas lietotājiem - aviopārvadātājiem - par nodevu sistēmas un sastāvdaļu pārskatāmību, neatkarīgas regulatīvas iestādes darbību, kuras uzdevums būs rūpēties, lai pilnībā tiktu izpildītas direktīvas prasības.
Deputāti prasa, lai regulators izstrādātu procedūru domstarpību risināšanai starp lidostas pārvaldi un aviopārvadātāju, ja domstarpības skar nodevu līmeni, struktūru, tostarp saistībā ar pakalpojumu kvalitāti.
Parlaments rezolūciju pieņēma ar 613 balsīm "par", 33 - "pret" un 51 deputātam atturoties.
Par direktīvu Eiropas Parlaments un ES Padome lems kopīgi, un gaidāms, ka pēc izskatīšanas plenārsesijā un pēc tam ES Padomē likumprojekts atgriezīsies Eiropas Parlamentā uz otro lasījumu.
Pēc pieņemšanas direktīva būs jāievieš dalībvalstu likumos pusotra gada laikā.
Eiropas Komisija ierosinājusi noteikumus attiecināt uz lidostām, kuru gada apgrozījums pārsniedz miljonu pasažieru, bet Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komiteja iesaka kā minimumu noteikt piecus miljonus pasažieru vai 15% no attiecīgās dalībvalsts kopējā gaisa pasažieru apgrozījuma.
Ar šādu risinājumu deputāti vēlas novērst, ka direktīva, kuras nolūks ir novērst ļaunprātīgu līderpozīciju izmantošanu, attiecas uz gadījumiem, kad šāda riska nav.
Ar komitejas ierosinātajiem kritērijiem direktīva attiektos uz 67 ES lidostām, tajā skaitā arī uz Rīgas, Tallinas un Viļņas lidostām.