Rīga, 1.janv., LETA. Latvijas Institūts (LI), lai izstrādātu valsts zīmolvedības stratēģiju, kas jāiesniedz valdībā līdz 2008.gada martam, plānojis veikt papildu pētījumus, aģentūru LETA informēja LI Ārējo sakaru nodaļas vadītāja Inese Loce.
Lai nodrošinātu kvalitatīvu stratēģijas izstrādi, plānots arī izveidot ekspertu darba grupas. Šobrīd norit darbs pie darba grupu dienas kārtību un uzdevumu formulēšanas un iespējamā darba grupu sastāva apzināšanas.
Zīmolvedības konsultants no Lielbritānijas Saimons Anholts pēc LI pasūtījuma veica pētījumu, kurā ieteica Latvijas zīmolvedības stratēģiju koncentrēt uz Rīgas tēla popularizēšanu.
Anholts, lai uzlabotu Latvijas konkurētspējīgo identitāti, iesaka veidot Rīgas kā jaunās ziemeļu zvaigznes veicināšanas kampaņu, kuras pamatā būtu jauni būtiski ieguldījumi un politikas stimuli tādās jomās kā kultūra, dizains, tehnoloģijas, vide, kā arī atpūtas un biznesa tūrisms.
Saskaņā ar pētījumu pārējās Latvijas daļas tēlu nevajadzētu intensīvi veicināt, bet gan uzskatīt par zaļo "enerģijas avotu", kas saista Rīgu un latviešus ar dabu, nodrošinot garīgo veselību, sapratni un enerģiju.
Anholts iepriekš atzina, ka Latvijas tēls pasaulē ir viens no vissliktākajiem, ar kādu viņam nācies saskarties. Savukārt Rīgas zīmols ir daudz labāks nekā Latvijai, un mūsu valstij vajadzētu to izmantot. Anholts minēja, ka papildu Rīgas izmantošanai Latvijas zīmola veidošanai nav "plāna B".
LETA jau ziņoja, ka LI pasūtīja Lielbritānijā reģistrēta uzņēmuma "Earthspeak", kura vadītājs ir Anholts, pētījumu, kas palīdzētu izstrādāt Latvijas zīmolvedības stratēģiju.