Viņa stāstīja, ka slēpošanas trošu ceļu tehniskā uzraudzība būs viena no funkcijām iestādei, ko izveidos, reorganizējot Valsts energoinspekciju un Valsts būvinspekciju. Trošu ceļi līdz šim nebija definēti kā bīstamās iekārtas. Tie par tādiem kļūs no 2009.gada 1.janvāra, kad arī sāksies to tehniskā uzraudzība.
Valsts darba inspekcijas (VDI) pārstāve Dace Avena informēja, ka VDI Industriālo iekārtu uzraudzības nodaļa no nākamā gada 2.janvāra pāriet EM pakļautībā, tāpēc VDI neveiks slēpošanas trošu ceļu tehnisko uzraudzību, kā tas bija paredzēts šī gada 14.augusta valdības pieņemtajos noteikumos.
Kā ziņots, 14.augustā valdība pieņēma slēpošanas pacēlāju trošu ceļu tehniskās uzraudzības kārtību. Noteikumi stāsies spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Ņemot vērā slēpotāju trasēs uzstādīto pacēlāju skaita pieaugumu pēdējos gados, lai nodrošinātu to atbilstošu tehnisko uzraudzību, paralēli noteikumiem par bīstamajām iekārtām EM izstrādāja arī Ministru kabineta noteikumus "Trošu ceļu iekārtu tehniskās uzraudzības kārtība".
Tie paredz, ka slēpotāju trasēs uzstādītajiem pacēlājiem būs jāveic regulāras tehniskās pārbaudes, līdz ar to trošu ceļu iekārtu ekspluatācijas izmaksas varētu pieaugt vidēji vienam pacēlājam par 100 latiem gadā, sākot ar 2009.gadu.
Tāpat valdība nolēma grozīt noteikumus par bīstamajām iekārtām, kas bija nepieciešami, lai būtu iespējams veikt slēpotāju trasēs uzstādīto cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehnisko uzraudzību. Pirms tam kā bīstamās celšanas iekārtas tika noteikti trošu gaisa piekarceļi ar kabīni jeb vagonu pasažieriem, bet saskaņā ar grozījumiem noteikumos šis punkts tiks grozīts un kā bīstamās iekārtas tika noteiktas visas cilvēku pārvadāšanai paredzētās trošu ceļu iekārtas.
2006.gada sezonā Latvijas 40 slēpošanas trasēs bija uzstādīti 120 pacēlāji. Ņemot vērā slēpotāju trasēs uzstādīto pacēlāju skaita ievērojamo pieaugumu pēdējo trīs gadu laikā, lai nodrošinātu to drošu lietošanu, bija nepieciešama to tehniskā uzraudzība.