Detālplānojuma izstrādes mērķis bija detalizēt Rīgas teritorijas plānojuma 2006.-2018.gadam plānotās izmantošanas prasības, lai minētajā pilsētas teritorijā veicinātu jūras pasažieru transporta un tūrisma attīstību. Darba gaitā tika izstrādāti teritorijas apbūves noteikumi.
Izmantojot tuvu esošo Rīgas vēsturiskā centra teritorijas vērtīgo kultūras mantojumu - tieši pieguļošo ūdens akvatoriju un krastmalu, tiks veidota augstvērtīga teritorija ar kvalitatīvu, labiekārtotu publisku ārtelpu, kas turpinās esošo promenādi gar Daugavas krastmalu starp Akmens un Vanšu tiltiem, atbalstot un papildinot Rīgas vēsturiskā centra un Vecrīgas tūrisma piesaistes un darījuma funkcijas.
Plānojums paredz, ka teritorija tiks attīstīta kā sabiedriska teritorija ar dažādu funkciju ēku izvietojumu tajā. Galvenā funkcija teritorijā būs Jūras pasažieru stacijas terminālis un ēkas, kas nepieciešamas ostas darbības nodrošināšanai.
Savukārt teritorijā starp Andrejostas līci un Eksporta ielu paredzēts izvietot ēkas, kas nepieciešamas veiksmīgas jahtu ostas darbības nodrošināšanai.
Plānojums paredz, ka lielākajā ostas teritorijas daļā būs atļauta četru stāvu apbūve. Teritorijas ziemeļu galā starp Daugavas un Andrejostas akvatoriju plānoti septiņi līdz deviņi stāvi. Jahtkluba teritorijā būs atļauta divu stāvu apbūve, izņemot teritoriju no Elizabetes ielas ziemeļu virzienā, kur būs pieļaujama sešu stāvu apbūve.
Atbilstoši Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas plānojumam teritorijas atļautā izmantošana ir centra teritorija, vietām - iepretim Miķeļa un Muitas ielām - apstādījumu teritorija. Savukārt starp Eksporta ielu un Andrejostas akvatoriju paredzēta jahtu ostas teritorija.
Atbilstoši Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības plāna Daugavas krastmalas koncepcijai visa Daugavas krastmala no Andrejsalas līdz Turgeņeva ielai būs publiski pieejama, kas gājējiem ļaus izbaudīt kultūrvēsturiski piesātinātu un mainīgu pilsētas centra vidi.
Pirmajā attīstības posmā projektējamā teritorija pamatā nodrošinās apkalpi visiem pasažieru pārvadājumu kuģiem - kā prāmjiem, tā kruīzu kuģiem. Paplašinoties pasažieru kuģu kustības intensitātei, ostas teritorija pamatā apkalpos kruīza kuģus. Saglabāsies un attīstīsies jahtu un nelielu motorkuģu osta Andrejsalas līcī.
Turpmākajā attīstībā Rīgas Jūras pasažieru ostas un piegulošās teritorijas paredzētas kā centra apbūves teritorija ar jauktu dzīvojamo un darījuma iestāžu funkciju, kur primārais izmantošanas veids ir pasažieru termināļi ar pilnu pasažieru apkalpi, kruīza un līniju kuģu piestātnes, jahtu un laivu piestātnes.
Bez termināļiem un administrācijas telpām Jūras pasažieru ostas un jahtkluba funkciju veiksmīgas attīstības nodrošināšanai ir nepieciešamas arī papildu funkcijas - viesnīcas, biroji un citas darījuma iestādes.
Teritorijā primārais ir pasažieru ostas darbības nodrošināšana, tādēļ nav iespējams izvietot liela mēroga kultūras objektu, kas prasītu autonomu infrastruktūru.
Pirms detālplānojuma izstrādes uzsākšanas no visām darba institūcijām tika pieprasīti un saņemti nosacījumi tā izstrādei. Tālākais darba mērķis bija nodrošināt teritorijas attīstību likumu, normatīvo aktu un šo nosacījumu ietvaros.